A matchmaking fair, csak sokaknak könnyebb dobálózni
(Normal ez alól kivétel, ott iszonyatosan unfair)
Én is kaptam már platinumon (west) silverest, és előttem pickelt, MMRJ e jobb, diamondos a tag, és több hónapig nem játszott, ezért oda került..de volt már olyan, hogy smurfozott a diamondos tag, és nagyobb volt az MMRJ-e, mert jobbnak számított mint én-logikusan a statok miatt, és persze, jobb volt a w/l aránya, de ha valakit eloboostolnak, az rengeteg wint kap, de ha játszik, a statok miatt meglátszik, hogy marhára nem oda való, mert csak assisstál az enemynek...
Pont a múltkor játszottam egy master yi-vel, aki junglezott. Előttem pickelt, pedig alattam volt eloba. Gangelni egyszer sem jött, de tényleg, próbálkozni sem próbálkozott, csak creepekért jött le. Az ellenség halott volt, mi hazamentünk és úgy döntött, hogy ő ott marad 2 wavet lefarmolni. Ez ment harminc percig topon, miden, boton, sehol sem gangelt, csak afk farmolt, a mides bluet nem kapott, az adc redet, szóval abszolút nemhogy junglerként semmibe nem segítette a társait, a creep és last hites killjeivel visszahúzta az egész csapatot. Persze full AD-t épített és semmit nem tudott csinálni a szép statjával (volt vagy minimum 3.0ás KD aránya, nem emlékszem) és hiába vezettünk killekbe, győzött az ellenfél.
Persze ez csak egy kifejtett példa volt, hogy miért nem számít semmit a stat és miért nem lehet megítélni senkit a statja alapján. Azért nem tükrözi a játékost a stat, mert egy jó játékos nem a killekre megy, hanem meglátja a legjobbat egy szituációban és aszerint cselekszik ezzel segítve a csapattársát. Ezt 6 éven keresztül tapasztalhattam meg dotában.
Ha az mmr-be beleszámítana a kda (én úgy vettem le hogy erre célzol a hozzászólásodban) akkor egy main supportnak, main junglernek sokkal nehezebb feljutnia, mint egy carrynek? Ez abszurd. Egy jó support, egy jó jungler meghagyja a carrynek a killt és feláldozza magát érte, ha arról van szó.
Mint írtam, nekem most nem túl egészséges az MMR-em, nálam egyszintű divíziósok játékonként maximum 3-5 van, a többi alattam helyezkedik el divízióba és tierbe. De még a lose streakom előtt is, mielőtt leestem plat 1-ből 4-be és most is nagyon sok az olyan játékos, akinek ugyanannyi loseja van, mint winje, vagy megközelítőleg hasonló a rátája. Na, nekem 68 winnel még így is több matchem van, mint loseom és az matchmaking ratio szerint én közéjük tartozom.
Ha még a stat tényleg beleszámítana, akkor se lenne gond, mert 1.0 arány fölött vagyok (7.5kill/5halál/8asszist/game). Ha az összes ranked gamet, tehát nem csak a soloQ-t nézzük, akkor 130-al több winem van, mint loseom.
Szezon elején, Silver 1-be mint mondtam 16-18 win kellett zsinórba kb 70 pont után, hogy átdobjon goldba, mert 1-2-3 pontokat kaptam. Valakinek meg simán 1-es divíziókba is 30 pontokat adogatott. Persze volt ez fordítva is, én gold1-be kaptam 20 pontokat, szintén gold1-es haverom meg 4-5 pontokat (ezért nagyon utált).
A ranked team besorolást se sikerült beazonosítanom, hogy mi alapján történik. Egyik haverom csinált teamet, majd 5/5 win után ujjongva, büszkén mondta, hogy gold II-be dobta őket. A vicc az a benne, hogy mindenki bronzos volt a csapatba, mindegyiket ismerem én is, 5-ös és 4-es divíziókba is voltak. Ez 5v5.
Aztán nagyon sokat kisérleteztünk a szezonba a 3v3-al. Haverékat gold-platina5-platina4-el platinába dobta. Minket platina1-diamond1-gold1-el gold II-be. 3 Platinummal gold IV-be, pedig diamondos srácok ellen is játszottunk. Az előző példák természetesen 5/5 winre értendőek.
Szerintem ezek alapján jogosan megkérdőjelezhető a matchmaking rendszer felépülése. Még mindig ahhoz tartom magam, hogy vagy nagyon sok minden befolyásolja a működését, vagy az egész el van baszva.
És normalba is ugyanúgy hidden elo alapján sorsol be, tehát ugyanannyira fair. (lol-wiki írja)