Zoli csak azért mondja,h ogy azok a részek nem számítanak, mert nem büszke rájuk, főleg a rajzolás minősége miatt.
Nekem tetszik a Zoli sorozata, lehet hogy azért mert tudok morzsákat a jövőjéből, ami miatt nekem kicsit mást jelentenek a mostani részek, és ezért királynak tartom őket. Nagyon jól vezeti a sztoriját, ha még nem vettétek volna észre. Minden karakternek van története és célja, csak van amelyiknek még nem tudni. Én bízom Zoliban és a művében.
De nem ezért jöttem
Még valami. Konkrétan ide, de amúgy vonatkozik minden más fanmade sorozatra (mivel jelenleg eléggé sok van...).
2 Fő elem a Grafika és a sztori. Ezek határozzák meg igazán a sorozat visszhangját.
Nos, ha a grafika egyéni (nem te vagy az első, akitől ezt hallom válasznak) akkor abba ne kössünk bele, mert az úgy jó ahogy van, mert úgy egyedi. A sztori pedig ha nem tetszik, az az én hibám, meg azoké, akiknek szintén nem fekszik... Akkor ez is vagy tetszik, vagy tetszik. Miben vártok kritikát? Ha szabad kérdeznem? Ennél részletesebben már nem lehet leírni, hogy min kell javítani.
Ezt, mint Főfő-sorozatkritikus megcáfolnám.
Egy sorozat minőségét legkevésbé a Rajz fejezi ki. Egy pálcikaemberes sorozat is lehet jó, és a HB első néhány része (saját bevallásod szerint is) a borzasztó grafikája ellenére, Jó volt!
Egy Fansorozat meghatározó elemei, amik megadják a minőségét
a Zsáner (Genre),
a Poénok minősége a
Történet magával ragadósága és az
Előadás.
A Zsáner határozza meg hogy a sorozat merre orientálódik. Komolyabb irányba, vagy csak végtelen Baromkodásról szól. Persze a sorozat zsánere közben változhat.
Vegyük a két leghíresebbet. Az 1AÉ régen
Paródia zsánerű volt. Ergó random poénokra ment ki, amely megnevetteti a közönséget. Ez azóta persze változott, és átalakult
Fantörténet zsánerbe, de persze megtartotta Paródia jellegét, a szereplők kifigurázásával, és a megmaradt poénokkal.
Zoli egyből a
Fantörténet zsánerben kezdte, persze elejtve pár poént. Ha megfigyeled szinte minden részben jelen volt egyfajta
Dráma ami lemegy egy szereplőben. Még a Parodisztikus jellegű aranyhal részben is. Szerintem ez teljesen megbecsülendő, hogy egy sorozat részeiben Izgulhatsz a karakterekért, és láthatod a jellemfejlődésüket. És a jellemfejlődés Igen kevés mai kis Fanmadeben található meg.
A Poénok minősége egyszerűen azt jelenti, hogy min kell röhögni. Ha azt szánja a készítő viccesnek, hogy Káromkodnak, rajoskodnak, beszólogatnak Ok nélkül, akkor a sorozat minősége lemegy, és a közönség 10-11 évesekből fog állni, akiknek még ez a vicces.
De ha a poénok aktuálisak, frappánsak, Újak (Káromkodás, amit a készítő talál ki), vagy esetleg pop-kultúrához köthetők, vagy csak szimplán odaillőek és jól előadottak/előkészítettek, akkor a néző nevetni fog, és megszereti a művet. A minőség pedig felfele ível.
A Történet magával ragadóságát fönt részleteztem. Ha van Dráma, vagy izgalom, akkor a nézőt a képernyő előtt fogja tartani. És ha nem ért valamit, akkor kivárja, hogy Kiderüljön, és megértse.
Zoli története még bőven az Előkészítő stádiumban van, korántsem a Klimaxnál. Ezt jegyezzétek meg.
Az Előadás pedig jelenti a Rajzot, a szinkron minőségét, és a Körítést/Világot/atmoszférát amit a készítő megteremt. Nem kezdesz el nézni egy olyan sorozatot, ahol a mikrofon recseg, a hangerő folyton változik, és több másodperces néma szünetek vannak. Vagy a rajzok az alap Paint színekkel vannak rajzolva, és folyton máshogy néznek ki a karakterek
Szerintem Zoli eleget tesz ezeknek a feltételeknek, felőlem megcáfolhatjátok, de azt meg kell hagyni, hogy Valamiért tovább jutott, mint a legtöbb amatőr készítő, és valamiért szerzett magának egy kis hírnevet. És ez nincs hiába. Sokak egyelőre csak álmodnak arról, hogy legalább ekkora rajongó táboruk lehessen mint neki.
Végeztem
Matten voltam