Na nyomok egy röpke(?) élménybeszámolót:ugye NDS-re kijött a FFIV és FFIII remake... nosza rá is vetettem magam, de az eredmény elég vegyes.
FFIV: Nagyon szívem csücske volt a SNESen, nagyon szép grafikát kapott, ebben veri a hármat. A menüje kicsit újabb stílusú a hármas részé régebbi, nekem a IVnél jobban bejött. A dungeonokban (fú nem tudom hogy kell ezt ragozni ^^") van egy térkép amit ha teljesen felfedezel, jutalmat kapsz.
Jónak hangzik mi? Jó is! Látszik ha új fegyvert veszel fel, a karakterek nagyobbak, de! nem értem hogy lehet hogy stylussal NEM lehet irányítani - elvégre ez NDS. Na ez még nem is gáz, a bibi ott kezdődik, hogy a játék CSAL.
Régi típusú rpg fanoknak ismerős az ATB rendszer - mivel ez remake gondolom ez is azt használ (vagy még CTB-t??) nos elméletileg be lehet állítani két funkciót: Active - Wait. (Előbbi hogy ha menüben turkálsz megy tovább, utóbbi hogy megvár csata alatt) Na EZ bitangul el lett cseszve! Egyszerűen nem jövök rá, melyik rendszer fut, ugyanis a menüben nem lehet váltani! A lényeg, hogy gyakran akkor is támad ha turkálok, és van hogy állunk és várunk a menüben jó pár másodpercig, sőt a nehézségi szint is babrált, mert elmegyek lenyomom második főmuftit - kikapok. Oké. Karakterenként +1 szint - kikapok. Oké. Még +2/karakter. Kikapok. Oké? Még +3 szint + leírás mivel kell nyerni. Kikapok. MIVAN??
Szóval marad a VIIből ismert és szétidegelő hülye tápolás...és ez még csak az eleje Oo!
Lássuk:
FFIII - ugye a menürendszert már mondtam. A játék mintha kicsivel csúnyább lenne, de jobban is hajaz a NES(?) verzióra és a régebbiekre, minden tekintetben. Ó ja igen, a harcbéli szökés itt két gombos előbbinél egy, de előbbinél igazából felesleges mert ALIG lehet megszökni, minimum egyszer belegyalulnak a földbe, tehát azt is elcseszték! Itt azért bőven jobb a helyzet. Az ellenfelek azért egyenletesen jönnek, míg a IVben én kergettem őket tápolni, máskor meg jöttek mint a nyavalya. (ugye szökni meg...)
Nekem a III azért könnyebbnek tűnik, legalábbis az elején igényelné ezt a játékos, és ráadásul a csatákban a fent említett Wait rendszer működik - azt hiszem ezt sem lehet állítani, de kipróbáltam. Éééés a végére egy kis meglepi: a III igenis használja a stylust, csaták alatt is, térképen is! Szóval a két játék nem is hasonlít, annak ellenére, hogy alapból a FF szériák annyira nem hasonlítanak de itt... pfff.
Összegezve: A Top3. kedvenc részem sikerült teljesen elbafni - de a III-at tudom melegen ajánlani. (Nem is emlékszem, hogy egy FFnél vagy akár csak rpgnél mikor káromkodtam ennyit mint a négynél...kiborító!) Akik Atcive beállítást használnak, azoknak a IV is simán fog feküdni, szerintem az sztoriban is erősebb.
Tudjátok mit?
Ajánlom a két Zeldát szintén NDS-re, nekem nagyon bejött, főleg a Spirit Tracks, hiába a Phantom Hourglass-t nyomják, hogy jobb. Próbáljátok ki őket, és ott legalább nem azért haltok meg, mert nem tápoltok eleget.