Azok az emberek nem azért lettek sikeresek, mert nem jártak egyetemre, hanem annak ellenére. Na meg, általában azért zsenikről beszélünk, akik képesek voltak paradigmát váltani.
Elképzelhető, hogy valakinek azért nincs elég pontja, mert teljesen figyelmen kívül hagyja annak a nagy része amit az iskolában oktatnak.
Akkor még szerencse, hogy egy magyar közepet le lehet tenni úgy, hogy egy magyarórára sem jártál be a gimnáziumba.

Az első rész csak szövegértés, az esszé részénél is van olyan, ahol verset kell elemezni, vagy érvelni kell, ami tiszta logika. Ha ezt sikerül megcsinálni jól, akkor már a szóbeli, ami tényleg az x év magyarórán múlik, sem húzhatja le annyira, hogy 56% lehessen.
Meg azért ne mondjuk már, hogy az érettségihez magolás kéne.

És igen, megkövetelik minden munkához a diplomát, vagy valamilyen papírt. Miért is rossz ez?

Ha valaki olyan zseni, ahogy mondod, de nem kezdhet el érdemi munkát, amíg nincs papírja, annak akkor gondolom nem is lesz nagy nehézség megszerezni az okmányt. Anyukád is valószínűleg simán meg tudná szerezni, hisz nem azért annyira jó a munkájában, mert nem végzett egyetemet, hanem annak ellenére, ahogy már írtam.
De egyébként vicces, hogy azt relativizáljuk, hogy miért szerez valaki ~230 pontot érettségin.

Még csak nem is arról van szó, hogy 350-et mondjuk, ami 100 ponttal több, és lehetséges, hogy csomó dolgot elrontott, és nincs nyelvvizsgája se. Hanem ~230 pontról beszélünk emberek középszintű érettségiken! Azon a típuson, ahol ha már helyesen felírod a nevedet a papírra, az már +10 pont.

Sosem értettem, az iskolában miért tartják fontosnak rengeteg önkényesen kiválasztott, felesleges tényadat bemagolását (pl. melyik alkoholista, lelkibeteg költő éppen kivel ba..., izé "ismerkedett", két versírás között), amikor ezeknek bármikor utána lehet nézni. Így azok lesznek a legjobb tanulók, akik a legtöbb felesleges adatot be tudják magolni (nem panaszkodás, mert én is ilyen voltam, bár elég lusta

), csak ezzel nem sokra mennek az életben.
Egy asztalos vagy szakács munkájában el tudom képzelni, hogy van szellemi kihívás, nem is kevés (kitalálni új dolgokat, megtervezni, megvalósítani, tökéletesíteni...).
Ez csak itt (meg még szerte Európában) van így. Amerikában, ami sorra le van nézve mindenki által, már nagyon korán, gimnáziumban megválogathatod, hogy milyen órákat veszel fel. Ott nagyon specifikus az oktatás. Szóval azok a videók, ahol nem tudják, hogy például hol van Németország, azok az emberek lehet, hogy egyébként nagyon jó fizikusok, csak nem vett fel soha földrajzórát, így nem tanulta meg az országokat sem. Ők általában nem rendelkeznek általános műveltséggel, viszont specifikusan nagyon jók a szakmájukban.
Mondjuk amúgy, aki általában azon röhög, hogy a hülye amerikai Irán helyére tette Szlovákiát a vaktérképen, attól azért megkérdezném, hogy ugyancsak egy vaktérképen el tudja-e helyezni Wisconsin államot.
