OFF: Nem tudom ti hogy vagytok vele, de kezdenek nagyon összefolyni a topicok, a technika fejlődésének következtében. A játékok kezdenek egyszerre Konzol, PC és On-linenál is válni, nem is találtam meg először ezt a topicot, pedig tudom, hogy létezik.
ON: Nyugodtam meglehet engem kövezni, de nekem tetszik a RE széria, függetlenül, hogy a 3 utániakra, vagy 4 előttiekről van szó. Mondjuk én kimondottan arról vagyok híres, hogy én ehte a "rossz" játékokat jobban szeretem, mint a 95-98%-os világjátékok, szal inkább bennem lehet a hiba
De elsősorban most azért is írok megint, hogy beszéljek a RE 6 tapasztalataimról:
Én hónapokat el tudtam játszani a 4-el, megszámolni sem tudom hányszor vittem végig, a még régi "YASU" program szükséges hozzá, időszakában
Kijött az 5, na az dettó ugyanez. Tetszett hogy létrehozták benne a coop-olás, csak sajnos ez a windows Live verzióban nem igen, vagy csak nagyon nehezen lehetett összehozni. A benne lévő "kimaxolok mindent" életvitelem, meg nem engedte, hogy ne vigyem végig pár ezerszer
AZ Ezalatt leírtak itt-ott Spoilert tartalmazhatnak!Jött a 6. Már tudtam, hogy maga a Stori több szálon fog futni, kicsit féltem is, hogy ez talán kicsit tönkreteszi a játék hangulatát, de épp ellenkezőleg. Tetszett, hogy bár 4 külön szálon fut a játék, és ezek itt-ott összefolynak, ezáltal meg lassan apránként betömi a lyukakat, amikre valameik kampány végigjátszása közben nem kaptunk választ.
(1. Leon-Helena) A már legendává vált Leon visszatér, és új partnerével Helenával próbálja megállítani az újabb "Raccon city" katasztrófát előállító illetőt. Az 1. kampány, elsősorban a zombi ellenfelekre épít, a lassú kiszámítható ellenfelekre, akik azonban tömegesen jelennek meg 2 hőseink előtt.
(2. Chris- Piers) A másik legenda is vissztér. A csapata teljes megsemmisülése után Chris sokkot kapott, és amnéziával bajlódik. Miután csapata egyetlen túlélője, Piers, megtalálja és meggyőzi, hogy jöjjön vissza a BSAA-hoz emlékezni, és felelősséggel tartozni az elveszített társai után A második kampány a hentesélről szól. A pályák tele vannak J'avo ellenfelekkel (a gondolkodó, fegyvert használó), illetve több B.O.W-val (Bio Organic Weapon, vagyis, a már mutálodott kifejlett szörnyekkel). Néha kész háborús csatamező pályákkal.
(3. Jake-Sherry) A fiatal Sherryt, kit még anno a Resident Evil 2-ben ismerhettünk meg, most már hivatalosan is segít a vírus elleni háborúban. Feladata, hogy keresse meg, és hozza el magával Jake-t, ki immunis a jelenleg legnagyobb problémát jelenő C-Vírussal szemben (Ez már Gáz formájában, belélegezve is mérgez), és a szervezetében hordozza az ellenanyagot. Ez a kampány nagyon emlékeztet a Resident Evil 3-hoz, ahol állandóan szembekerültünk a Nemesissel, és mindig el kell előle menekülnünk. Nos ez is hasonló, állandóan a nyomunkban lesz egy a Nemezishez hasonló bestia, akit valamilyen módon mindig el kell kerülnünk, vagy túljárni az eszén.
(4. Ada-[Agent]) 4. Ada kampánya, kiről már megtudhattuk, hogy igazából az ő kampánya szokta nekünk biztosítani a legtöbb információt, és hozzá fűződik a legtöbb szálak elvarrása, hisz mint tudjuk, általában háttérben dolgozik, szinte mindenről tud, de mindig csak annyit oszt meg a többiekkel, amennyit nekik tudniuk kell. Ada eredetileg solo kampány, de itt is lehet coopozni, ezáltal a 2. játékos egy a Hunk-ra kicsit emlékeztető utánzattal lesz, kit Agent néven ismerünk. Ada kampánya, inkább a rejtőzködő, és a logikai feladatokra épít, kicsit felidézve a régi emlékeket, de nem annyira belemerülve, mint ahogy a korábbi RE-ből megszokhattuk.
Spoiler érintő dolgok végeAz 5.től eltérően nincsenek chapterenként mellékchapterek. pl: 5-1, 5-2, 5-3, csak rendesen minden kampányhoz 1-től 5 chapter, de ezt nem jelenti azt, hogy rövidebbek lennének sőt. Míg az 5. olykor sikeresen befejeztem egy nagyobb fő chaptert 1 óra alatt, itt ez gyakorlatilag lehetetlen. Egy teljes chapter általában 1 és 2 óra közé esik szinte minden kampányban, vagyis nem biztos hogy az ember egy teljes kampányt végigjátszik a nap alatt.
Pozitív meglátásaim:
- Érdekes sztorimenet
- Minden karakter rendelkezik egyedi fegyverrel.
- Végre mozoghatunk, miközben célzunk, vagy lövünk
- Végre mozgás közben is újratölthetünk
- A karakterek alapból futnak, nem kell hozzá gombot nyomni, de gyalogolhatnak, és sprintelhetnek is.
- Nagyon jól megoldott hand to hand combat. Végre időközben hanyagolhatjuk a fegyvert, ha spórolni akarunk a lőszeren. (célzás nélküli akció gomb) Nem kell a ellenfeleket először fejbe lőni, hogy aztán olyan pocizóba kerüljenek, ahol engedi a közelharcot. Azért itt is határokat szabtak meg, ugyanis van "fáradságmérőnk". Az erősebb, végzetesebb mozdulatoknál, csökken ez a mérő (általában 5 kockányi van) Ha kifogy ugyan még képesek vagyunk gyenge mozdulatokat végezni, de ezek inkább csak megzavarásként vannak, harcolni ezzel nem lehet. Ha elfáradunk, akkor nagyon lassan tölt fel a "fáradságmérőnk" (De ez fejleszthető több kockával, és gyorsabb újratöltéssel). Minden karakter egyedi mozdulatokkal, kombókkal rendelkezik, amik elég látványosak. Az is feltűnt a játék során, hogy azért a játék célozgat arra, hogy igyekezzünk minél többet használni a hand to hand combatot, ugyanis a játék az elején nagyon nehezen akar nekünk lőszereket dobálni, és nem igen voltam olyan szituációban, hogy ne kellett volna vetésforgóként cserélgetnek a fegyvereket, és 1 fegyverhez ragaszkodnom. (A lőszerdobást is lehet fejleszteni a játékban)
- Egyszerűsített doboz feltörés. A Végre nem kell elővenni a kést, vagy belelőnünk az itemeket dobható tárgyakba, csakhogy megnézzük mi van bennük. Az ilyen tárgyak közelébe kerülve ezt a játék végre felajánlja, hogy egy egyszerű akció gombnyomással feltöri. De ha nem is vagyunk eléggé a közelében, hanem egyszerűen meleevel sikerül csak ütnünk, általában úgy is sikerül.
- Nincs reflexszerű kikerülés. (Illetve még létezik), de ugyanakkor magunktól, is elgurulhatunk, hátraugorhatunk, előre bukfencezhetünk, ha ki akarunk kerülni egy szorult helyzetből, vagy csak elkerülni egy nagyobb támadást. Nem kell bízunk abban, hogy talán felugrik a gyors "Reflexjáték" és hogy a kezünk pont a megfelelő gombokon vannak.
Negatív/Zavaró dolgok:
- Jó dolog, hogy már létezik sprintelés is a játékban, ugyanakkor ez a sprintelés eléggé nehezen irányítható. "kanyarok bevevéséhez" nem nagyon alkalmas, és ami a legrosszabb, bizonyos mozdulatoknál: Felmászni dobozok tetejére, létrára felmászni, átcsúszni az asztalon stb. szintén ugyanazzal a gombbal kell, mint a sprint, de nem kérdezi meg (nyomjuk meg még egyszer a gombot), hogy meg akarjuk-e tenni. Éppen ezért, ha például odafutunk egy asztalhoz, hogy fedezékbe vonuljuk, és nem hagyjuk abba a sprintelést mire odaérünk, könnyen a "fedezék" rossz oldalára kerülhetünk.
- Ugyanez a probléma merült fel az Újratöltés/tárgyak felvevésnél. Mindkét mozdulat ugyanaz a gombbal hajtható végre, és elég zavaró, mikor az akció kellős közepén fel akarunk venni egy tárgyat, de nem sikerül elsőre, ezért inkább megkezdi a fegyver újratöltését. És tudjuk, hogy ilyen játékoknál azaz 1-2 másodperc elég sokat számíthat.
- Nincs már fegyverfejlesztés. Ezt nagyon sajnálom, mert a korábbi verziókban ezt nagyon szerettem. A fegyverfejlesztést felváltja a skill rendszer. Hogy többet sebezzünk, jobb legyen a deffünk, a melee harcunk, stb. De maximum 3 képességet vihetünk magukkal, viszont 8 különböző képesség fát tárolhatunk, és ezeket játék közben cserélhetjük.
- Itemkezelés. Az 5-ben nagyon szerettem, hogy a 9 szabad helyemben odarakom az itemeket ahová akarom, és az 1-9-es gombokkal azt vehettem elő, amelyiket akartam. Egyszerű volt és gyors. Sajnos ezt a 6-ban kivették. Itt is 9 szabad helyünk van, de gyors fegyverváltást már csak az egér görgőkkel tudjuk megoldani, és ez mikor már 6 különböző fegyverünk van ez nem mindig sikerül elsőre, nem kezelhető olyan gyorsan. Gombokkal is lehetséges, de már kicsit bonyolultabb, ugyanis külön gomb létezik a lőfegyverek, és az egyéb itemek (1st aid spray, gránátok, C4 stb.), de ezeket csak 1 irányba pörgethetjük. Mivel Chapter 4-5-nél már elérjük a karakterenkénti 5-6 fegyvert, így az már elég nehézkessé válik beosztani a szűk 9 helyet. Az 5-el ellentétben itt már nem foglal helyet maga a fegyver, hanem csak a lőszer, de 6 különböző lőszernél, a maradék 3-at beosztani úgy, hogy legyen vhogy hely a 3 különböző gránátnak, vagy elsősegély sprayk, vagy, hogy a már megszokott módon, vhogy mixeljük a herbeket, eléggé nehézkessé válik.