Thunderhawk
Kínzás specialista
Nem elérhető
Egyesített Shinobi Haderő
Hozzászólások: 603
Ember vagyok, se több, se kevesebb!
|
|
« Válasz #1357 Dátum: 12 szep 01, 19:54:17 » |
|
Azért Shennek is már nagyon megvannak a hátulütői. Mivel Shen a kedvenc karim, ezért figyelemmel kísérem a módosításait Patch frissítésnél. Sajnálatos módon az elmúlt 7 Patchből 6-szór kapott egymás után nerfet. A heti patchben épp a Shadow Dash képességét nerfelték nagyon csúnyán. Eddig 10-9,5-9-8,5-8 secen volt a Shadow Dashhe, most pedig 16-14-12-10-8-ra módosították a cooldownját. Shen, remake után a Shadow dash-nek a fejlesztése earlyben nem volt annyira kiemelkedően fontos, hisz csak damanget, és 0,5 cooldown csökkenést kapott szintenként, de ez semmi a korábbi Energia csökkenés-range növelés-illetve Taunt idő növelés után. A shadow dash egy kiemelkedően fontos skillje Shennek, nem az elsődleges sebzés képessége. Azt tartogatni kell, gankre, csata megkezdésre, illetve, az enemy megzavarására, ha számítunk rá. Mivel a sebzés nem annyira fontos, a 0,5 sec meg elenyésző, ezért rakták ilyen brutálisan magasra a cooldownját, hogy már earlyben is kezdjük fejleszteni a Shadow Dasht, mert azért a 6 sec az mégis csak sok. Másik nerfjéről, amit az ezelőtti Patchben módosítottak rajta: Nem 8 sec, hanem 9 sec-re emelték meg Shen passzívját(+ a 4+(6 szintenkénti alapsebzését) is levitték 4+(4 szintre)). Ez minden ütésnél ugye 1,5 seccel csökken, viszont ha aktiválja a W, Feint képességét, akkor ütésenként 3 seccel megy le a Passzív. (Ezért sem rossz neki 1 kis ATK speed, mint a Wit's End) Másik csúnya nerfje, sajnos, maga az ultija. Már ezelőtt sem volt kis cooldownja, most még ezt meg is emelték. Eddig 180-150-120 sec volt, most ez kitolták 200-180-160 secre. Viszonylag érthető, mert nagyon hasznos ulti, de ugyanakkor kicsit kétélű. Az ultit, akkor a legjobb használni, ha mondjuk egy olyan csata van kibontakozó, ami szoros, de mégis a mérleg egy kicsit az ellenfél oldalára dől. Ezért bátrabbak lesznek, agresszívabbak, és mikor már meggyőződtek a mérleg állásában, akkor hirtelen a 2vs2 átmegy 3vs2-be és counter double kill. Hátránya az, hogy állandóan fél szemmel figyelned kell a csapattársakra. Néha akkor is érdemes elhasználni, ha a csapattársad el tudott menekülni kevés hp-val a csatából, de rajta van az ignite, karthus ultizik, belemegy egy teemo gombába stb. Ilyen, és ehhez hasonló szituációkban érdemes elhasználni. Esetleg ha össze tudsz beszélni egy csappattárssal, hogy menekülés közben maradjon a bokorban, akkor ráultizol, az enemy beugrik a bokorba, és nem tudják, hogy a menekülő már nincs egyedül. Mert ha akkor használod az ultit, mikor az ellenfél óvatosabb, könnyen vissza tud vonulni, illetve, nyilvánvaló az erőfölény, és még a te segítségeddel is biztos halál van, akkor elpazlod a drága ultit feleslegesen, szóval nagyon meg kell gondolni, mikor érdemes elhasználni. Ha 5-en üldöznek 1 csapattársat kis hp-val, arra nem érdemes ráultizni, mert az így is 99%-ban meghal, és ha te is odaultizol, akkor nem csak az ultid veszíted el, hanem adsz az enemynek még 1 killt. Jómagam én úgy szoktam buildelni Shen-t, hogy Regrowth Pendant-tal kezdek, és 1 hp potival. Majd veszek 1 cipő-t, és 1 Heart of Gold-ot. Majd Mercury's Treads-Wamong- Force of Nature, nekem ezek a core itemek. Ezután nekem enemy függő. Nagy arányú AD csapat ellen (kb 4-1 vagy nagyobb arányban)-nál Thormail, Frozen hearth, kiépíteni a Randius Oment-t, esetleg Madred's Bloodrazor. Ha nagyban AP-s a csapat (4-1 vagy nagyobb arányban) akkor Bashee, Abysmal Scepter, Wit's End. Ha meg vegyes a felállás, akkor ezeknek keveréke, attól függően meik itemet részesítjük előnyben, de ide venném még Aegis of the Legion (ezt az itemet érdemesebb már earlyben, de csak akkor ha nem egyedül vagy a lanen) Guardian Angelt, illetve, ha a csapatod rendelkezik sok olyan karakterrel, ami előnyben részesíti az ATK speedet, illetve Lifestealt, akkor Zeke's Herald. Számomra ezzel a vegyes HP/Armor-Magic resistesz builddel megvan egy kellő mértékű HP, és a kellő kitartása, hogy sokáig életben maradjon, támogasson, illetve ha úgy adódik, akkor elmeneküljön. De ami a legfontosabb Shennél, hogy mindig kalkulálni kell az energiájával. Egy-egy 1vs1 elleni csatában is néha érdemes kivárni 1-1 képességhasználatot, nem nonstop nyomogatni a Q-W-t, mert ha esetleg el akar menekülni az enemy, nem tudunk E-vel utána ugorni. Ugye a Shadow Dash 120 energiába kerül, és eltalált enemynként 40-et ebből visszakapunk. Illetve late gamben már kicsit jobb lesz ugyanis a Passzívja a Ki-Strike már nem 10, hanem 30 energiát tölt vissza, ha üt. Ezért alakítottam úgy a Mastery Page-emet is Shennél, hogy 3 pontot raktam a Expanded Mind képességre, ami alapból manát adna, de olyanoknál akik energiát használnak, annak meg energiát, így emiatt meg Shennek 210 lesz a max energia, és az a 10 néha elég hasznos.
|