A verse az ugye Emiya/Archer "története" és képességének "magyarázata" a két verzió pedig a megbánást és az elfogadást jelképezi, ha nem tévedek.
Valahogy úgy igen. Archer úgy érzi az ideáljai elárulták, Shirou viszont arra a következtetésre jut, hogy még, ha csak kölcsönvett ideálok is, amik mögött nincs semmi, akkor is érdemes értük harcolni.
Ez miatt más a két UBW is, mert az a lelki világukat képezi le egy látható valóság formájában és ezért nem is tuidnák egymás UBW-ét megidézni, mert a lelki világuk és a gondolkodásuk nem kompatibilis.
"Eme személy mindig egyedül ált győzelmi mámorában a kardok hegyén"
Itt ugye Rin belelátott Archer emlékeibe, mint ahogy aszem történt ez Shirou és Saber esetében is?
De ha ez jövő, akkor hogy a francba, hogy a csatamezőt kardok borítják? Persze ez lehet akár szimbolikus is, mint a sárkány.
Nos ez picit bonyolultabb ennél. Amit ott látunk az nem a jövő, mármint nem a való világ, hanem Archer halálának a pillanatában látott igazság, magáról, vagyis a saját belső világának abszolút manifesztációja, amiből az Unlimited Blade Works születik. És igen ott Rin belelát Archer "emlékeibe", vagyis pontosabban a halála pillanatába, hogy akkor ő mit élt át.
Aztán még.
Kanshou és Bakuya eredete egy kínai kovács házas pártól ered. Gan Jiang és Mo Ye ők kovácsolták eme a két kardot amit magukról neveztek el.
Archer valamiért előszeretettel használja eme kardokat, valamint a képessége is egyfajta kovács mágia.
Aztán Gan Jiang és Mo Ye fiát Chi-nek hívták aminek a jelentése vörös. Archernek meg vörös a ruhája.
Van esetleg valamiféle kapcsolat Emiya Shirou és a kínai kovács házaspár Gan Jiang és Mo Ye között?
Esetleg hogy Shirou az ő leszármazottjuk, vagy hogy a kettejük közös reinkarnációja?
Semmi ilyesmiről nincs szó. Archer és Shirou egyszerűen csodálja a Kanshou és Bakuya által képviselt művészeti értéket ezért kedvelik őket. Eredetileg a két kard nem is arra készült, hogy harcoljanak velük, egyszerűen csak, hogy szépek legyenek. Sem Archert sem Shirou-t nem érdekli a ying-yang mögöttes jelentés sem, szimplán csak lenyűgözi őket a kardok tiszta művészi értéke. Azt, hogy EMIYA hogy jutott hozzá a kardokhoz vagy hol találkozott velük azt nem tudni, de hogy a piros köpenye honnan van azt igen.
Az a piros köpeny egy temetési regália és Ciel (a tsukihiméből) adja neki valamikor a 20-as évei közepén, amikor találkoznak.
Persze nem elképzelhetetlen, hogy Shirou valamilyen módon kapcsolatban áll a kovácsokkal és a sors vezette a kezére a kardokat, de erről nincs hivatalos információ.
S ha két ember reinkarnálódhat egyként, akkor az magyarázhatja, hogy más más idősíkban mások a nézetei?
Erre van egy sokkal egyszerűbb magyarázat is: Máshogy éltek.
Archer az 5. háború után szabadúszó mágusnak állt, hogy jót tegyen, ahol tudott. Háborúkat állított meg stb, szóval lényegében Kiritsugu útját követte. Végül aztán egy nagy katasztrófa súlytott le, amit már nem tudott megállítani magában, ezért a világ segítségét kérte, ami az erőért cserébe a szolgálatait vette a halála után. Megmentett pár embert a katsztrófától, de ezután politikai bűnbakot csináltak belőle azok, akiket korábban megmentett és végül mindenki által elárúlva keserűen halt meg. Az ő fiatal korában valószínűleg nem ez az Archer volt az 5. grál háborúban szereplő Archer, vagy sosem jött rá ki volt az, nem került közelebbi kapcsolatba Rinnel sem Sakurával.
Shirou ellenben vagy már eleve más helyzetben van, mert ott van Acher, vagy éppen beleszert Rinbe, aki utána vele marad és seggberugja, ha letérne az útjáról és okítást kap magától a jövőből, vagy Sakurába és ugye a HF folyik le, amit szerintem ne firtassunk, de lényeg, ami lényeg valamilyen mód változnak a dolgokhoz fűződő nézetei eléggé alapjaiban.
Aki talán még Archerré válhat szerintem az a Fate út végi Shirou és mindig is volt az az érzésem, hogy a Fate-út ennek a felvezetésére is szolgált, de ugye a plusz epilógusból tudjuk, hogy az a Shirou utána hasonló útba kezd, mint Archer, de más döntéseket hoz és végül Saber mellé kerül Avalonba, ahol boldogan nem élnek, amíg meg nem reinkarnálódnak. (ha reinkarnálódnak onnan egyáltalán.)