Shiro:
Azért azt ne felejtsük el, hogy az Animax gyakorlatilag szó szerint le se pukizta a nézőket, SŐT, annyira nem érdekelte őket a nézők véleménye, hogy a hivatalos oldalon a fórumot törölték (persze mást mondtak), s nem hogy nem állították vissza, de még a Facebook-on is max 1-2 alkalommal reagáltak valamit (2012-ben volt valamikor az utolsó poszt, ha jól emlékszem).
Valamint ahogyan sokan írták, gyakorlatilag csak a "legnépszerűbbeket" és egyben a legdrágábbakat vették meg, azokból sem a legjobbakat. Ráadásul feleslegesen és érthetetlenül akarták a neverending shonen-eket megvásárolni, mert valljuk be: egy ilyen kis országban elég lett volna 1 neverending shonen, vagyis tök fölösleges volt a Bleach (2008.01.) mellett felvásárolni a Naruto-t (2008.12.), a Detective Conan-t (2009), D.Grayman-t (2009) és sorolhatnám a 100 epizódnál hosszabb, akkor és még most is futó sorozatokat.
Azt már meg sem említem, hogy nem volt széles választék, mert kb 95%-ban shonen vagy shojo animék mentek, de seinen-ből vagy josei-ből jó, ha volt annyi, hogy egy kézen megszámoljam őket.
Reklámokról annyit, hogy egyenlő volt a nullával, egyedül a Mondo Magazint reklámozták mindig, de pl Animeland bolt vagy Trillian manga bolt reklámot soha nem láttam, de semmilyen más könyvesbolt reklámot sem.
A videojáték reklámok egyáltalán nem lettek volna rossz ötletek, elvégre a forgalmazó nagyon sokat fizet, ráadásul ha nem is magát a terméket, akkor szintén a bolt, elvégre pl az 576-nak simán megérte volna a reklám.
DVD-k is jó ötlet lett volna, főleg, hogy vannak emberek, akik röhögve megvennék mondjuk a Ninja Scroll-t, főleg ha annak valamilyen speciális kiadásáról van szó.
Szóval pont, hogy lett volna mit/kit reklámozni, más kérdés, hogy a már fent említett "kommunikációs problémák" miatt, amit a legszebben az utolsó anime premier, a Hello Kitty szimbolizált. ;P
Emellett beleuntak a nézők és a rajongók az ígérgetésekbe meg a mindig "csúszódó" premierek miatt.
Plusz ne felejtsük el, hogy a legtöbben az Animax "ars poetica"-ja miatt hagyták ott felháborodva, mert a fent említett dolgok után még volt képük ilyen "hírt" kirakni a hivatalos oldalra:
Amellett, hogy ezzel belerúgtak és arcon köptek valamennyi anime és manga rajongót és potenciális nézőt, szépen kifejezték, hogy kiket is tartanak ők "célközönségként".
Összefoglalva az Animax a rossz üzletpolitika és a kommunikációs impotencia miatt hullott szét darabokra. Már csak az a kérdés marad, hogy a hozzátartozó körök (Mangafan, Mondo) mikor fognak megszűnni (eddig a Mondo néz ki a legrosszabb helyzetben, mivel ők az Animestar-hoz hasonlóan 2 havira váltottak, majd később 3 havira fognak, majd beadják a kulcsot).