shiro, a te mugened hogy műkszik(irányítás)? meg általásonnsában, hogy lehet combókat csinálnni?
Gondolom már találkoztál valamilyen emulátoral pl GBA N64 stb
ott ugye be kellett álítani, hogy a billentyűzet melyik gombja feleljen meg a joystick, vagy gamepad adott gombjának.
A mugen esetében ez egy 6 gombos gamepad ami a következő gombokból áll:
Vezérlő (fel, le, jobbra, balra)
Akciógombok (a, b, c, x, y, z)
Valamint a Start ( s )
Ezeknek a beállítását megváltoztathatod, az "Optons/Input Config/Key Config" menüben
Ezt kb 10-30 másodperc alatt el lehet vágezni. A hátulütője, hogy a mugenből való kilépés után a beálításk elvesznek.
Megoldhatjuk, hogy ne vesszenek el, viszont ez már kissé nehezebb dió.
A data mappában lévő mugen.cfg -t nyissuk meg a jegyzettömbel, majd kerresünk hasonlót
;-------------------------------------------------------
[Input]
P1.UseKeyboard = 1
P2.UseKeyboard = 1
;Joystick type:
;0 - Disable
;1 - Autodetect (not reliable under DOS)
;4 - 4 button
;6 - 6 button
;8 - 8 button
;20 - Sidewinder
;21 - SNESKey
;22 - PSX pad
;23 - N64 pad
P1.Joystick.type = 0
P2.Joystick.type = 0
ForceFeedback = 0 ;True to enable force feedback (DOS only)
; P1 Key config (configurable from M.U.G.E.N)
[P1 Keys]
Jump = 17
Crouch = 31
Left = 30
Right = 32
A = 71
B = 72
C = 73
X = 75
Y = 76
Z = 77
Start = 28
; P2 Key config (configurable from M.U.G.E.N)
[P2 Keys]
Jump = 22
Crouch = 36
Left = 35
Right = 37
A = 23
B = 38
C = 24
X = 39
Y = 25
Z = 40
Start = 50
Baloldalt vannak a gamepad gombok megnevezései, és jobb oldalt a hozzárendelt billentyűgomok kódjai pl 34=a 75=Alt stb hogy pontosan melyek ezek, arról fingom sincs.
Combo beálítások.
Nyissuk meg a kari mappájában lévő *.cmd fájlt a jegyzettömbel.
Először is a fájl alsó tartalmával kezdeném. ugyanis itt találjuk a támadások feltételeit.
;Zabimaru Swing
[State -1, Zabimaru Swing]
type = changestate
value = 8000
triggerall = command = "Zabimaru Swing"
trigger1 = power >= 1500
trigger1 = ctrl
trigger1 = statetype != A
trigger2 = stateno = 240 && animelemtime(2) > 0
A triggerall = command = "
Zabimaru Swing" részben olvashatjuk a combo megnevezését.
Vagyis jelen esetünkben a "
Zabimaru Swing"-get
Ezt kifejezést keressük meg fentebb
Ahol ezt találjuk:
[Command]
name = "Zabimaru Swing"
command = ~D, DF, F, y
time = 20
D = Down(le) F=Forward(előre) B=Backward(hátra) U=Up(fel) a többit megmár honfolom kitaláltátok.
vagyis ez a
"~D, DF, F, y" azt jelenti, hogy alsó negyedkör előre, majd y gomb.
Az egyszerre lenyomandó gombokat "+" jelel választjuk el pl x+y / a+b / a+x / a+b+c / stb
Az egymás után lenyomandó gombokat ", " jelel választjuk el pl F, B, c / U, a / a, y / stb
Egy jó tanács a az erősebb támadásokhoz ajánlott kissá bonyolult, de azárt könnyen megjegyezhető combokat adni pl egy" kamehameha", "rasengan", "kaze no kizu" stb ne legyen előhozható csupán egy gommb lenyomásával. valamint az is fontos, gogy a gombok lenyomásának a sorrendje hasonló ívet adjon, mint a karakter mozgásanimációja desu.