Naja, szegény Andor most van a legrosszabb korszakban. Ezen a szinten van az, hogyha random csapattal megy az ember, akkor fele noob, fele pro a csapatnak.
Most gyors leírom a saját tapasztalataimat. Nem vagyok profi, ez csak az én véleményem, ha úgy érzitek érdemes még valamit hozzáfűzni, akkor nyugodtan szóljatok hozzá.
Ha random csapattal megyek, akkor általában megvárom, hogy a többiek mit választanak, lehet vannak köztük premadek.
Solo Topnak kezdőként Shen-t ajánlom, sztem ezt a szerepkört kimondottan neki találták ki, pláne buff után. Eléggé Tankos, könnyen túlélni. Nagyon könnyen tud farmolni, last hitelni a passívja, és a Vorpal Blade miatt, hisz nincs manája. Könnyen meg tudja gátolni az ellenfelet hogy üsse a tornyot. Ha shen a torony alatt van, még 2 adag minion wavvel sem mennek tornyot ütni, mert egy Shadow Dash, és máris kap 3 lövést a toronytól. Emellett a Shadow Dash segítségével nagyon jól lehet vele gankelni, ha jön a jungeles. Emellett Shen nem is annyira agresszív karakter, szal ha akarja sem tudja nagyon pusholni a lane-t, a legjobb ha a solo topos közel tudja tartani a minion wave-et a saját tornyánál (legjobb a torony közel, de nem a torony lövési hatótávolsága). A Torony elkezdi lövöldözgetni a minionokat, és nem tudsz miatta last hitelni, és ez pénz kiesés. Általában a melee-s, ütős minion, ha tele van a HP-ja, akkor 3 lövés a toronynak, 2 torony lövés után, pont annyi HP-ja marad, hogy egy nem Fighter kakaterrel egy rendes ütés pont nem öli meg. Kivéve a Ki Strike, vagy a Vorpal Blade 2-es szinten. A Mage/lövős minionok a legrosszabbak mert 2 torony lövéssel halnak meg, de az első után kicsivel kevesebb mint a fél HP-juk marad, amit egy csapásra nehéz megölni. Ezért ha látod, hogy csak mágus minionok érkeznek a torony alá, akkor érdemes őket előtte egyszer megüti, mielőtt a torony lő belé egyszer, így pont kijön a last hit. A nagy minion meg a legkönnyebb ebben a térben. Alapból 50%-kal kevesebbet sebez rá a torony, így miután látod hogy kevés a hpja, könnyen megölhető.
Ha már elég tankos vagy, főleg Shennel, akkor akár azt is megcsinálhatod, hogy nem engeded a wave-et a torony alá, elkezded üti őket a torony előtt, a torony rangen kívül. Shen a Feintel, meg a Vorpal bladdel elég szívós a minionok ellen.
Solo Topposról még annyit, hogy érdemes neki a Teleportot vinni (nem kötelező, de segít, hogy minél hamarabb visszakerüljünk a lanebe, és kevesebb XP-t veszítsünk) Tankos solo toposnak általában akkor kell először recalolni ha: van Zs olyan cuccra, ami 5 aranyat generál 10 sec alatt. (magyarul másodpercenként 1,5 goldot kapsz) Shennek érdemesebb a Heath of Gold, de ha olyan karakterrel vagy ami jobban rászorul a manára akkor inkább Philosopher Stone. (A Solo topposok nem sokat ölnek, általában nem annyira agresszívak, mint a mid lane, általában csak ganknél van ölés vagy asist, így a minion ölésen kívül rászorul az extra gold. ) Szal legyen pénzed legalább 1 ilyen itemre recall elött, 1 cipőre, és ami nagyon fontos: WARD. A Solo topposokat a legkönnyebb legankelni, ezért nem szabad nagyon agresszívan tolni a lanet az elején, csak a biztos torony közelben maradni. Miután van wardod, és tudod, hogy 1vs1-ben jók a túlélési esélyeid, akkor kijjebb is merészkedhetsz, ha tudtál rakni egy wardot a bokorba, vagy esetleg kicsit messzebb, hogy még korábban tudjad érzékelni a gank közeledtét. Megosztott figyelmet követel

A jungeles meg ahogy Den is írta általában Fighterek, de szinten már bárkivel lehet. Vagy Fighterek szoktak, vagy jó CC-vel rendelkező Tankok. Ez a post cserélhető, de ez karakter függő, mert nem minden Fighteres jó Solo Topra. A legjobb, és leggyakoribb solo toppos Fighterek: Renekton, Nasus, Irelei, Gangplank, Akali. Én speciel Ireleit utálom, mert nagyon veszélyes Early Gameben. Ha elég agresszív könnyen ölhet is 1vs1-ben.
A legjobb olyan jungelest választani, aki rendelkezik pár CC skillel, gyorsan tud mozogni, és viszonylag kevés HP-t veszít (nem kell gyakran recalolnia). WW az utolsó 2 pontban tökéletes megfelel, de csak az ultija rendelkezik CC skillel, ami miatt általában 6-os szintig nem lehet vele jól gankelni. Vannak olyan jungelesek kik már 2-es szinten gyorsan mennek gankelni egyet, de általában 4-es szinten mennek először legtöbbször középre. A jungelest általában nem zavarják meg, kivéve, ha kimondottan ráállnak a Counter Jugelezésre, mikor megpróbálnak a saját jungelünkből Creepeket lopni, esetleg megölni a másik jungelest, ha az olyan, akit meg lehet ölni. A Jungelesnek állandóan mozgásban kell lennie, hisz itt nem mozognak a minniok, nem úgy fejlődsz ahogy jönnek, hanem úgy hogy milyen gyorsan tud vándoloni az egyik creep camptől a másikig. Állandoan mozgásban kell lenni, és ha a HP-t engedi, és van rá lehetőség Gankelni kell menni. Ez már függ a csappattól is, hogy tud-e gankelni vagy nem. Ha nagyon pusholják a lanet (az ellenfél általában a saját tornya közelében van), akkor a gankelés általában nem lehetséges. Viszont figyelembe kell venni azt is, hogyha az ellenfél nem igen tudott kimozdulni a tornya alól, akkor lehetséges, hogy nem tudott wardot sem rakni. Vagyis amit kicsit felszabadultabb lesz a lane, meg lehet próbálni egy gyors ganket. Vagyis Jungelesnek állandóan szem előtt kell tartani a lane-eket, lesni a lehetőséget, mikor lehet megpróbálni. Elvégre a 2vs1, vagy 3vs2, egyértelműen győztes összecsapás ebben a gameben. Ezért érdemes olyannal jungelezni, akkinek CC skillje van, hogy még elfutni se tudjon, hisz nyilvánvalóan a kevesebb létszámot tartalmazó csapat nem igen fog belemenni egy ilyen csatába. Kivéve, ha biztos a halála.
Midesekről sokat nem kell elmondani, talán annyi, hogy neki is óvatosan kell pusholni, hisz őt is könnyen legankelhetik. Esetleg 1-1 Ward nem árt, a folyóban, az első elágazáshoz, hisz általában a jobb gankelők nem oldalról a bokoról jönnek, hanem a hátulról.
Alul meg általában a DPS carry, és egy support. Ez a legösszetettebb lane a csapatban, hisz 2 embernek kell összejátszania. A DPS carry az egyedüli kettejük közül aki öli a minionokat, és fontos, ha megpróbál minél kevesebb lövéssel ölni. Vagyis megvárja míg a miniok lesebzik egymás, és csak az utolsó, végső lövést próbálja bevinni. Miért van erre szükség, miért nem lehet folyamatosan lövöldözgetni a minionokat: Mert akkor pusholod a lane-t, hamar az ellenfél tornya alá kerülsz, és a te jungeleződ nem tud gankelni, de az ellenfél jungelesek könnyen le tud titeket.
A support dolga meg csak annyi, hogy szó szerint mindenben támogassa a Carry-t, és a csapatot Vagyis nem lövöldözik a minionokat, nem veszi el a killeket, és a Zst. A supportosok általában Clairvoyance spellt visznek magukkal, ezzel is a csapatnak segítve, lefülelve a gankeket, feltérképezni a terepet, ellopni a buffokat, vagy csak simán ráijeszteni az enemyre. Eddig csak Sorokával szoktam supportálni. Faeril Charmmal, és wardokkal szoktam kezdeni. Amint kicsit kijebb mozdolunk a toronytól úgy kb a 2.-3. percben akkor rakom le az első wardot. Úgy kell mindig mozognod, hogy elég közel legyél a minion wavehez, hogy te is kapj XP-t, de arra is ügyelni kell, hogy ne legyél könnyen megölhető. Soroka sztem a legjobb kezdő supportáló, hisz nem csak Hpt hanem manát is biztosít, emiatt meg lehet kicsit agresszívabb is a carry, hisz végtelen mennyiségű manával rendelkezik, hisz a mana adás Sorokának nem kerül manájába. Pl: Egy agresszív Grave akár könnyedén ölni is tud. A support túl sok pénzt nem kap, hiszen minionokat nem öl, mikor benne van egy killben akkor 99%-ban csak asistot kap. Vagyis nagyon kellenek neki a pénz hozó itemek, mint a fent említett Philosofer Stone, és a Herth of Gold. De fontos, hogy ezeket mindig úgy vegyük meg, hogy mindig jusson Wardra is. Ahogy Den is leírta általában Aurás itemeket kell venni a Supportnak, de ami sztem minden supportnak kötelező az a Shurelya's Reverie. Ez nem csak aurás item de emelett aktivizálásnál, minden közelbe lévő csapattagnak megnő a mozgási sebessége. Nagyon jó supportáló cucc meneküléskor, és üldözéskor is. Mivel Soroka rendelkezik Silencel is, érdemesebb az alkalmakra is figyelni, hogy csúnyán megzavard az enemyt. Pl: Ha Katarina beugrik közétek, és elkezd ultizni, vagy beugrik közétek Fiddle az ultival, stb.
Ha csoportosan mozogtok, út közben a kulcsfontosságú pontoknál érdemesebb 1-1 wardot lerakni. Egy bizonyos idő után meg a baronnál mindig le kell rakni egyet. Ha az ellenfél is nagyon szeret Wardozni, vagy olyan ellenfél van a csapatban aki gyakran Cloakol, akkor érdemes Oracelre is spórolni. Csoportos mozgásnál mindig úgy kell helyezkedni, hogy tudd suportálni a csapatot, de sose kerülj kellő távolságra ahhoz, hogy rád támadjanak, mert általában mindig a Support az első, akit megpróbálnak megölni a csapatból. Egy jó supportos statja olyan, hogy nincs killje, nincs halála, viszont több az assistja mint bárki másnak.
Sorokával nagyon könnyű supportálni, de ha igazán jó supportáló akarsz lenni, nem árt megtanulni Sonával, vagy Jannaval. Sona ultija jobban használható, mint Sorokának, viszont nehezebben is kezelhető. Janna meg sztem az egyik legjobb support, hisz alapból mozgási sebességet biztosít a csapatnak, fellökheti az ellenfelet, lassíthat, pajzsot adhat, és lökhet/gyógyíthat. Hátránya csak az, hogy nem tud alap skillel healelni, ezért mindig reflexszerűen kell biztosítani a pajzsot 1-1 ellefél skillnél. Az ultiját sem inkább elsősorban healelésre használja, hanem inkább visszalökésre.