A keserédes élmény, ha egy szóval kellene megfogalmaznom. (Ami kettő. XD)
A grafika egy kimagasló iparos munka, messzemenőleg több poligont használtak, mint a Wicher 3-nál így a baltával rajzolt arcvonásokat már nem a normal map illúziója teszi szebbé. Itt minden a legapróbb részletekig ki van dolgozva.
Na jó kivéve valami kínai kajás doboz tartalmát. De a szemrevételezés azon módja, hogy ezt észrevegyük a való életben nem csekély illetlenségnek minősül. Grafikai "hibával" eddig még nem találkoztam.
Nincsenek textúra illesztési hibák, nincs lebegő fű..stb (Bár az a három szál gaz amivel találkoztam)
A legapróbb részlet ami a szem elé kerül tökéletesen ki van dolgozva ergo, a jelentéktelen dolgok sincsenek elnagyolva.
Egyszer láttam a játékban pár npc-t akik másodpercenként váltogatták az öltözetük kinézetét. S hát igazából nem tudtam eldönteni, hogy itt a játék npc generátora kapott egy gliccset, vagy ez egy tervezett dolog, miszerint a jövőben az emberek akár hologram ruhát is hordhatnak és amit láttam ott egy hekker trollkodott a gyanútlan járókelőkkel.
A grafikára a bekezdésben szándékosan nem a szándékosan nem a gyönyörű vagy más hasonló kifejezést használtam, mert Night City egy halott város. Egy valóságból vett példával szembeállítva. A szülővárosom Komárom egy nem túl nagy város, de városnak lehet nevezni nem csak jogi, de infrastrukturális értelemben is, szóval van itt teszkó vasútállomás, emeletes házak, kórház történelmi emlékművek, a város védelmére épült katonai épületek, gyárak és minden ami egy városban megtalálható. Ugyanakkor majdnem azt lehet mondani, hogy minden lakosára jut egy fa. Persze egy alig 20 ezres kisvárosnál ez nem akkora nagy kunszt, de azért Budapest is rendesen el van látva parkokkal. Night City-ben ilyen nincs, itt van a beton és a beton.
Szóval míg a Wicher 3 hatására jobban értékelem a környezetem szépségeit, a fákat, a tavakat, a felhoket...stb A Cyberpunk 2077 nem tett rám hasonló benyomást.
A remekre szabott grafikának természetesen, természetessen meg van az erőforrás igénye, ami dióhéjban annyi, hogy Paks importra szorul.
Én lassan 4 éve vagyok boldog tulajdonosa egy GTX 1060-as videokártyának. Már akkor mondák, hogy 1-2 év és elavul. Persze én tudtam, hogy míg konzoloknál nem jön az új generáció addig addig ez a kártya képes lesz a 1080p Ultra 60fps-re. Igazam lett. A tavaly decemberében megjelent SW Fallen Order még képes volt erre Videók alapján a nemrég megjelent AC Valhalla is hozza ultra mellett a 30fps-t. Mindezt azért, mert a játékhoz ajánlott kártya pont a GTX 1060
https://gepigeny....rpunk-2077
Az oldal szerint nekem nálam 50fps-el kellene, hogy fusson a játék.
A kegyetlen valóság az, hogy van 30fps-em Low grafikai beállítások mellett. Persze azért alap szinten be vannak kapcsolva fény, árnyék és tükröződés hatások s ami e fölött van a Ray Tracing-et leszámítva szinte hangyafasznyi. Meg Low-on szebb mint a korábbi játékok Ultrán, de azért na...
Mindezt persze tetézi, hogy a hazai boltokban egy RTX3060Ti-hoz 300.000 (háromszázezer) kemény magyar forintért lehet hozzájutni.
Egyébként a kártya ajánlott fogyasztói ára 400$ ami alig 120 ezer Ft.
A gépigény mellett ugyanakkor meglehetősen jól gazdálkodik a rendszer előfordulásokkal.
A töltési idő nagyjából 20-25 másodperc, mindezt egy szintén közel 4 éves HDD-ről aminek vásárlásakor szempont volt az olcsóság.
Bármi féle grafikai beállítást azonnal alkalmaz a játék, simán meg tudsz nézni neten egy videót miközben a háttérben fut a játék majd visszaváltva pöccre indul.
Graika letudva jöhet a játékélmény.
Tavasszal mikor mindenkinek túlzottan sok szabadideje volt a Cyberppunk-ot meg elhalasztották, megvettem a Deus Ex-et mint valami teszkó gazdaságos pótlék. A CP első 20 kb nem igazán mondaható többnek s még így az 50. órához közeledve is csak a játék elején vagyok.
Ebbe azért beleszámít az is, hogy legnehezebb fokozaton játszom, és megcsinálok minden apró mellékküldetést is. S most kezdem úgy érezni, hogy a karakterem már tud is valamit.
A játék kezdetben fullasztó és rossz de lassan egyre jobb lesz ami persze hosszú órák, vagy napok kérdése.
A játék koncepciójánál szerintem valami nagyon félresiklott.
FPS RPG elemekkel mérsékelve azt mondom, hogy oké, de itt erősen túlzásba lett víve.
A játékban lőszer hiányom van meg nem is.
A leölt ellenfelek szépszerével szórják a fegyvereket, de mindezekből egyszerre hármat tudsz használni és a nagy tűz gyorsasággal de kisebb sebzéssel rendelkező gépfegyverek bizony hamar kifogynak. Nem beszélve arról, hogy a fegyverek pontossága meglehetősen vacak. S fejlövésből is kell vagy 4-5 egy ellenfélhez. Később természetesen szereztem olyan fegyvereket erős sebzéssel de alacsony lő gyorsasággal rendelkeznek.
De ahelyett, hogy a gépfegyverek mindenféle random statokkal rendelkeznek, fejlövésnél 2x akkorát sebeznek, de az ellenfelek 4-et túlélnek belőle.
Véleményem szerint jobb lett volna egy olyan megoldás, hogy:
Fejlövés = halál
Adamantiumra cserélted a koponyádat?
Kis kaliber esetén túléled. Nagy kaliber esetén halál. A kettő közé beilleszteni olyanokat, hogy nem halsz bele, de agyrázkódásod lehet tőle.
A golyó nem fúródik bele az agyadba, de a lövés ereje kitöri a nyakadat...stb
Jobban is át lehetett volna gondloni az egészet, mintsem a nyers számokra bízni a dolgot
Mivel a játék elején nem igazán voltam sem Terminátor sem Rambó, így a hekkelés volt a túlélésem záloga. Ami tartalmaz egy faék egyszerű logikai feladatot, amit egyszer elvégzel egy ellenséges csoporton, majd egy menüből kiválasztva megmondod milyen jóságot akarsz az adott célpontnak küldeni, ami lehet például pár másodperces vakság, vagy mínusz 50HP, majd vársz még visszatöltődik a manád.
A Wachdogs-nál egy kicsit több logikát igényelt és változatosabb is volt.
Én nem tudom miért, talán egy félreértett hír miatt, de tényleg valami sokkal komplexebb dologra számítottam. Koplex logikai faladatokra. Hogy majd a kiber térben a digitális pokémonjaink egy más torkának ugranak, és aki győz az átveheti a másik felett a komplett irányítást.
Valami összetettebbre.
NPC-k és a mesterséges intelligencia.
Karambolozok, majd a másik kocsi utasának megszólalása: "CSERÉLTEESD LE A ROZSDÁS SZEMGOLYÓIDAT TE..."
különféle cifra káromkodásokkal folytatva. Ugye valami ilyesmire számítana az ember?
Nos az említett npc valami ilyesmit mond. "Ugye milyen szépen süt ma a Nap?"
S ez nem csak egy kiragadott példa, hanem úgy egészében nincsen összhangban a mondandójuk a szituációval és vagy a testbeszédükkel.
Ha már javarészt kiborg vagyok beiktatok pár fejlesztés, hogy azért megközelítsek egy fapados terminátor.
Robotkar feszítsd fel az ajtókat ígérte... Még mindig keresem azt az ajtót.
Lám az ökleim összetörik a betont behorpasztják az acélt. Megyek bunyózni én leszek a bajnok... Tízszer kenték el a pofámat.
Járműfizika
Valaki itt is elírhatott egy számot, mint anno Lara Croft esetében. Az autó álló helyzetből megtesz 10 métert majd "megállsz" és 20 méteres a féktávod. Irányíthatatlanabbak az autók, mint a GTA-ban.
Az autóknak nincs törés modellje. Vagyis csak egy nagyon minimális. S ez is csak egy apróság de azért hiányzik, főleg azért, mivel a játékban nem a valóságban is szereplő járművek szerepelnek.
A fentebb említett robot karommal kiütöttem egy villanyoszlopot. Az ráesett egy autóra. Az autónak semmi baja.
GTA-ban vagy a Wachdogs-ban az ilyesminek azért megvolt a hatása ha jól emlékszem?
A Cyberpunk 2077-ben felfedezni véltem elemeket a Hellgate: London*ból, Deus Ex-ből a Watchdogs-ból, a Detroit Become Human-ből, a Horizon Zero Dawn-ból és Witcher 3-ból. S persze kehet van más is, amit nem vettem észre, vagy nem játszottam azzal a játékkal.
Jó játék ez de tele van apró gondokkal. Olyan, mint a hal. Finom a húsa, de tele van szálkával.
Ti egyébként hogyan látjátok? Hasonlóan, vagy más szemszögből kellene megközelítenem?
Ui.: a bugokat szándékosan nem említettem és vettem figyelembe.