A jelenlegi magazin legnagyobb címei tudtommal (one piecet nyilván nem nézve) a Sakamoto Days, a Blue Box és a Kagurabachi. Előbbi idén kap animét, ha az jól sikerül lehet a következő nagy cím (bár szvsz necces mert a SakaDays eleje borzalmas lol) a Blue box esélytelen erre, a Kagurabachi meg ugyan egész népszerű de valszeg csak évek múlva kap animét. Szóval ja, valószínűleg nem a mostani kínálatból kerül ki a következő megváltó, de annyira nem izgulnék a helyükben, szerintem elég hamar fognak valamit találni
Hát az, hogy 5 fejezeten belül vége lesz a mangának... ha ez igaz, akkor az hatalmas nagy csalódás, nem csak az én számomra, hanem nagy valószínűséggel mindenkinek.
Yuuji Birodalom kiterjesztésének remélem azért lesz valami gyakorlati haszna, máskülönben elég gáz
Én azért annak is örültem volna, ha többet megtudunk Sukunáról, de lehet, hogy ez már csak ,,álom" marad. A Tengennel való egyesül meg lehet, hogy a kukába megy.
A tavalyi eladásokat tekintve a Top 10-ben 8db Shueisha mű volt. Igen ám, de a győztes pont a Blue Lock volt a Kodansha-tól, megszerezve a Kodansha első győzelmét az Oricon fennállása óta, ráadásul a 8db mű közül a Jujutsu Kaisen, a One Piece, és a HeroAca képviselte aktív, futó szériaként a WSJ magazint. Ebből a hármasból el fognak veszíteni kettőt, de mivel még vannak kiadatlan köteteik, ezért bő egy évig még nem lesz szerintem gáz. Viszont az nagyon látszik, hogy kellenek a (jó) harci művek.
A többi Shueisha magazinnál is lehetnek problémák. Az Oshi no Ko tudtommal az utolsó történetszálában van, így a Shueisha azt is relatíve rövid időn belül el fogja veszíteni. Marad a Weekly Young Jump-nak a Kingdom, mint az ottani One Piece, de nem látni egy újabb feltörekvő megváltót.
A Jump+-t a Spy x Family viszi a hátán, miután a Chainsaw Man sikeresen kifingott. A Kaijuu No. 8 nem profitált akkorát az animéből, mint szerették volna, de azt mondom, hogy korrekt szinten hoz. A Dandadan-nak kellene bitang módon berobbannia, és akkor szerintem nem lenne ok aggodalomra.
Szembetűnő, hogy több, már véget ért Shueisha mű tűnt fel a Top 50-ben különböző adaptációknak köszönhetően. Ilyen volt a Slam Dunk, a Haikyuu!!, a Mashle, a Kimetsu, Golden Kamuy, vagy a Jigokuraku is. De ugyebár a következő nagyágyút kellene továbbra is megtalálni.
Visszatérve a Weekly Shounen Jump-ra, valóban a Sakamoto Days, az Ao no Hako, és úgy tűnik, hogy a Kagurabachi emelkedik ki. Illetve még a Ruri Dragon hozott meglepően jól.
Megváltó a szememben azonban csak olyan mű lehet, ami képes kötetenként 1+ millió példány feletti eladásokra. Bevallom, hogy én egyik művet sem tartom erre alkalmasnak. Hozhatnak irgalmatlanul jól, de ezt a bűvös számot szerintem nem fogják tudni megugrani. Aztán idővel majd kiderül...
"Nem vagyok híve annak, hogy elragadjanak a haszontalan érzelmek és hátba szúrjanak az
aggodalmamért. Annak pedig még kevésbé vagyok híve, amikor valaki mást szúrnak hátba."
Accelerator - Shinyaku Toaru Majutsu no Index (10. Kötet, 9. fejezet)
Nem lehugyozva a HeroAca-t, de soha nem volt még Naruto magasságokban sem. A Naruto a (jogos) kritikák ellenére is a manga végéig eladott 1 millió+ példány felett kötetenként. A HeroAca ennek a közelében sem volt. Természetesen érzékeny veszteség lesz a hiánya, de a Jujutsu-t mindenképpen egy feljebb lévő polcra tenném.
A legfrissebb hírek alapján a WSJ észlelte, hogy baj van, és külön pályázatot írt ki, hogy megtalálják a következő "harci" művet. A bírák között lesz Akutami-sensei, Horikoshi, Kubo, és Tabata is. A győztes, illetve győztes művek támogatást fognak kapni, és publikálva lesznek a magazinban.
Feltérképezem majd a versenytársakat. Olyan kifejezetten új, világmegváltó műről nem tudok. Addig marad a JoJo ajánlása. Szerencsés vagy, egyszerre vár rád 8 különböző felvonás. Ne ellenkezz, add meg magad.
Attól, hogy még valami jól fogy még nem jelenti az, hogy valóban jó, csak annyit, hogy jó volt a marketingje meg az anime adaptációja. MHA-nak mindig is nagyobb volt a füstje mint a lángja, a JJK pedig ugyan fun volt olvasni, de semmivel sem volt több, mint bármelyik régebbi dark shonen manga előtte.
Ez a pályázat vicces lesz szerintem, kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz protekciós és vajon hosszabb távon mennyire fog besülni.
A HeroAca sikereihez vagy sikertelenségeihez hozzátartozott, hogy hogyan valósul meg a történetben a szuperhős tematika, majd pedig milyen fogadtatásban részesül a kulturális térben. Erre még rátett egy lapáttal a piaci telítettség, egy 2014-ben induló sorozatnak már több, jól bejáratott alkotással szemben kellett helyt állnia a versenyben, ami nyilván megnehezíti az abszolút dominanciát a piacon.
A szuperhős tematika Japánban nem annyira domináns, mint Nyugaton, ahol szinte egyeduralkodó. Japánban inkább a fantasy tölt be meghatározó szerepet és annak ezerféle megvalósítási módja. A szuperhős koncepció egy réteg műfaj, nem pedig a főáramlat része. Nem állítom, hogy Japánban nem népszerű, ott is az, de más kontextusban és kulturális háttérrel, mint a nyugati világban, egyszerűen más fejlődési utat járt be. A HeroAca ezzel szemben egyértelműen a nyugati szuperhős-képregényekhez idomul, még akkor is, ha hagyományos shonen elemekkel egészíti ki őket, így nem feltétlenül talál annyira rezonanciára a japán közönség körében.
Érdemes azt is megjegyezni, hogy akkor vette kezdetét a manga, amikor a Naruto befejeződött. Már nagyon korán észre lehetett venni, honnan merített inspirációt a mangaka, a történet nagyon kezdeti pontján érezhető volt a "múzsa" jelenléte. Ráadásul minél tovább haladtál a sztorival, annál inkább tudvalevő volt, hogy a szellemisége, a mondanivalója mit hoz magával, és nem igazán meglepő módon, egy az egyben hozta a Narutot, annak szinte minden hibáival együtt, véleményem szerint néhol még sokkal rosszabbul is teljesített. Ha elfogadjuk ezt, innentől fogva már természetes, hogy nem tudott szembeszállni a Naruto kulturális beágyazottságával és kevésbé vált olyan ikonikus történetté.
A Jujutsu Kaisen nem rendelkezik az alábbi problémákkal, szerintem sem megváltó (már eleve a "megváltó" kifejezést gúnyszerűnek/direkt túlzónak ítélem), de több ponton is bizonyította minősileg a rátermettségét, bár jómagam levagyok maradva a sztorival, részben az előbb említett minőség romlása vagy arra utaló jelek miatt.
- Szerinted mikor hal meg egy ember?
(...)
- Amikor elkap egy gyógyíthatatlan betegséget?
- Nem. Hanem akkor... ha elfelejtik.
A HeroAca erősen kezdett, mind eladásilag, mind elismerésileg. De nem lett belőle a teljes széria pályafutását tekintve a következő Naruto, sem eladásilag, sem elismerésileg, hiába látták benne többen a következő megváltót. És igen, kapta a marketinget is rendesen.
Bár nem nagyon kedvelem a MHA-t sem, 100 milliós eladással sajnos beégette magát a wikipédiára. Ugyanakkor eladásilag sikeresnek lenni saját korában és valóban időtlen alkotásnak lennie valaminek mely még évtizedek múlva is megállja a helyét nem ugyanaz. Nem beszélve, hogy igen sok külső vagy egyéb meghatározója lehet egy adott termék sikerének.
Hogy milyen lesz a JJK megítélése a szerintem szép eladásai ellenére meg a jövő zenéje. De jobb sorsot szánok neki, mint az MHA mangának, amiről annyit, hogy amíg a JJK sorozat számomra legalább egy fun sorozat aminek legalább az első 70-80 fejezetét jó újra és újra elolvasni, addig az MHA már tényleg csak az marketing és az "isteni anime adaptáció" mintapéldája. Ha tehetném, eladásilag felcserélném a JJK-val, de még le is vinném úgy 30 millió eladott példány alá.
amíg a JJK sorozat számomra legalább egy fun sorozat aminek legalább az első 70-80 fejezetét jó újra és újra elolvasni, addig az MHA már tényleg csak az marketing és az "isteni anime adaptáció" mintapéldája. Ha tehetném, eladásilag felcserélném a JJK-val, de még le is vinném úgy 30 millió eladott példány alá.
Ahogy te is említetted, sok különböző tényező játszik szerepet a mangasorozatok eladási sikereiben, a HeroAca és más művek pedig jól mutatják, hogy ez a kérdés nem fekete-fehér.
Az anime adaptáció és a marketing vitathatatlanul fontos, de legfeljebb katalizátorként tudnak hatni a manga eladásaira, a továbbiakban viszont meg is kell őrizniük az olvasók figyelmét. Egy manga sikere nagyban függ az alapanyag minőségétől, a történet érzelmi és narratív erejétől, a karakterek iránti rajongástól, és attól is, hogy mennyire tud kapcsolódni a kor olvasóihoz. Nem véletlen, hogy kezdetben erősen indult a HeroAca, az idő elteltével már nem annyira. Kialakított maga körül egy stabil rajongói bázist, akárcsak a legtöbb felkapott mű, de hosszútávon már nem volt képes új olvasókat bevonzani.
Például a Kimetsu no Yaiba sikerét gyakran az anime adaptációnak tulajdonítják, ennek ellenére a manga már az anime előtt is viszonylag jól teljesített, de kétségtelen, hogy az anime kiemelte a tömegből. A rekordokat döntő teljesítményét és a One Piece-t maga mögé utasító mérföldkövét azonban már nem magyarázza meg, pontosan azért, mert önmagában az anime adaptáció nem tudja helyettesíteni az erős alapanyagot, a manga sikerének kulcsa továbbra is a történet, a karakterek, a harcok és az olvasói elkötelezettség.
Ennek alátámasztására a One Piece is jó példa. Az utóbbi 5 évben az anime minősége jelentősen javult, sőt messzemenőkig, a marketingje a közösségi médiában és az online platformokon pedig soha nem volt erősebb, mint ezalatt a néhány év alatt, mégsem tudta már azokat a rekordokat hozni, mint korábban. Persze sokan a sorozat hosszúságával érvelnek és ezzel indokolják, amiért nem hoz be sok új olvasot, de akkor megint csak igaz, hogy az animációs fejlesztések nem garancia a további sikerekre.
- Szerinted mikor hal meg egy ember?
(...)
- Amikor elkap egy gyógyíthatatlan betegséget?
- Nem. Hanem akkor... ha elfelejtik.
Hát jelenleg afelé tartunk szerintem hogy bejön a régi duma hogy 1 halott-3 túlélő az eredeti bandából.
Én örülök Nobara visszatérésének, ez is jobb mintha csak random kaptunk volna a végén egy képet hogy mennek megnézni a sírját. Onnantól kezdve hogy Sukuna átköltözött az új lakásába logikus volt a szerepe (ha lélekkel kapcsolatos dolog kell akkor rohadt OP a technikája) szimplán az volt szar hogy eddig semmi infó nem volt róla. Simán be lehetett volna mondani anno hogy meghalt most meg visszahozni azzal hogy mindig is élt csak nem tudták Yuujinak elmondani Sukuna miatt, kész. Az hogy éppen most ébredt fel vicces de szvsz ez már akkor el lett baszva mikor Sukuna Vs Gojoval indult a Sukuna Kaisen, ebből kellett valamit kihozni (legalább a kinézete rendben van, gondolom Gege kicsit gyakorolta hogy ne nézzen ki hülyén lol).
Sukuna vége meg....kb egy végtelen HP-val rendelkező final bossnak volt ábrázolva, szóval örülök hogy végre kinyiffan. Ha tippelnem kéne most már tényleg kampó neki, Yuuji meg fogja enni az utolsó ujjat és megkapja a halálnál is rosszabb sorsot: az általa legutáltabb élőlényben fog megrohadni.
Edit: Hakariék meg letudják offscreen a dolgot, manapság az úgy is népszerű
A történet alakulását szemlélve a Shibuya-incidens vége óta, várható volt, hogy Akutami-sensei sem bír majd ellenállni a "Deus ex Machina" végeláthatatlan csábításának. A váratlan, látszólag logikátlan vagy túlzottan kényelmes megoldások közül láttam már jobbat is, rosszabbat is, ez valahol szuperpozícióban van a kettő között.
Meg lehet magyarázni. Utólag biztosan. Jobbá tenné a sztorit? Nem. Ilyen egyszerű a képlet.
Nobara "halála" óta a rajongók folyamatosan ping-pongoztak egymással, hogy ez a sztori hátralevő részében is így marad, vagy nem, és elég jó magyarázatokkal és elméletekkel támasztották alá. Ugyanakkor a haláláról meggyőzödött olvasók is joggal hihették az ellenkezőjét, sőt amondó vagyok, hogy még mindig hihetőbb lett volna. Van rá esély, hogy nem fogja szétrombolni a történet által felépített szabályokat, mint ahogy azt legtöbbször elszenvedhettük más műveknél, de önmagában az, hogy 4 fejezettel a lezárás előtt, a lehető legutolsó pillanatban jött ez a hirtelen karaktermegfordulás, kifejezetten rossz szájízt hagy maga után.
Próbálok nem elfogult lenni, ugyanis eléggé a szívemhez nőtt ez a mű, főleg a korai minősége miatt, de nem tudom nem megtagadni a csalódásomat. Visszatérő kritikám a shonen alkotásokkal szemben a történet végletekig tartó facsarása, szükségtelen elnyújtása vagy céltalan folytatása, viszont most azt kell mondanom, hogy több fejezetre lett volna szükségünk, ehhez pedig nincs köze az utolsó történetszál problémáihoz, szerintem ugyanúgy előjöttek volna, de emellett még rengeteg dolog van, ami hozzáadott érték lehetett volna, noha nem lett velük kezdve semmi, csak fel lettek dobva.
Amikor Bastian megnyitotta a fórumtémát, akkor a leírásánál többször is utalt arra, hogy Kubo és Togashi erősen inspirálta a mangát, különböző szempontokból. Tekintve a Bleach minőségi zuhanását, én reménykedtem abban, hogy Akutami majd Togashi irányát fogja venni, azonban azt kell mondanom, hogy inkább Kubo-hoz közelít, és nem a korai Bleach-re emlékeztetve. Bár... vele ellentétben legalább ugyanolyan szórakoztató és szellemes maradt a Jujutsu, ugyanez elmondható a harcok dinamikájáról, még ha sokukba bele is lehetne kötni az utóbbi időben.
- Szerinted mikor hal meg egy ember?
(...)
- Amikor elkap egy gyógyíthatatlan betegséget?
- Nem. Hanem akkor... ha elfelejtik.
Én is úgy gondolom ez nem a legjobb megvalósítás volt.
Nobara nagyon régóta kómában volt? és már belenyugodott kb mindenki, hogy sajnos belehalt a sérülésekbe.
Erre most hirtelen felébredt és már fél óra alatt odavitték, ahol lennie kellett, hogy Yuujinak pont segítsen és igy legyőzzék Sukunát.
Yuuji birodalma továbbra se értem mit takar. Nagyon szép helyen tudnak harcolni, de nem láttom, hogy ez milyen előnyt adna.
Nagyon sok kérdés maradt és nem hiszem, hogy a hátralévő 4? fejezetben kielégítő választ fogunk kapni.
"I'm not fighting because I want to win. I'm fighting because I have to win!"
267. fejezet
Örülök a történteknek, de a kivitelezés borzasztóan szájhúzós lett.
Egyrészt már megint ezek a fránya visszaemlékezős snittek a hónapos edzésről. Bár lenne egy tökös animés rendező, aki gondol egy merészet és megpróbálja majd kronológiai sorrendben feldolgozni a manga végét, már ahol lehet. Ezerszer élvezhetőbb lenne, mint az "utólagos okoskodás".
A rengeteg fanartkészítő fellélegezhetett, bejött a szemkötős Nobara tipp.
Sikerült viszont ezzel a "fél órája tért magához" dologgal az egyik, ha nem a leghülyébb megoldással visszahozni. Visszatér, csak azért, hogy legördüljön a függöny 4 fejezet múlva. Nem halt meg, kómában volt, de úgy utalgattak vele kapcsolatban, mint aki örökre eltávozott. És még Yuuji halott bajtársai mellé is be lett téve 2 fejezettel korábban. Az interjúkat meg hagyjuk is.
"Nem vagyok híve annak, hogy elragadjanak a haszontalan érzelmek és hátba szúrjanak az
aggodalmamért. Annak pedig még kevésbé vagyok híve, amikor valaki mást szúrnak hátba."
Accelerator - Shinyaku Toaru Majutsu no Index (10. Kötet, 9. fejezet)
Most komolyan, miért is kéne becsináljak az alsómba Nobara visszajövése miatt?
Az egy dolog, hogy az internetes "anime kritikusok" és a Chrunchyroll imádja, mintha bármit is megreformált volna -> más kérdés, hogy a valóságban az egyik legjelentéktelenebb nem csak bunyós shonen főhősnők terén, de bármilyen manga női karakterei téren is.
Mert mi is a baj Nobaraval alapból? Nincs saját "character arc" része, a háttértörténete unalmas és semmit mondó, a személyisége a tipikus "violent girl" amit megfejltek azzal hogy úgy beszél mint Anita Sarkeesian, ennek ellenére keveset harcol, kb volt 6 harca és azoknak a felénél meg kellett valakinek mentenie vagy közbeavatkoznia, a maradék 3 meg vagy egy erős független férfival való csapatmunka volt vagy meg loli verés.
És hogy miért nem tudok ujjongani annak, hogy 142 fejezet után, vagy a manga történetének több, mint a fele után az utolsó 5 fejezetben tér csak vissza, ráadásul nem is a csatatéren, hanem egy kényelmes bunkerben mérföldekre a csatatérről és onnan tüzel az ellenségre, ahol kicsit sem kell tartania, hogy visszaütne?
Szóval igen, nem tud nagyon meghatni, hogy a manga történelem egyik legtúlértékeltebb karakterét visszahozta a mangaka az utolsó 5 fejezetre úgy 142 fejezet és 4 év után. Sajnálom, hogy többre tartom nála Namit (One Piece), Lucy Heartfielet (Fairy Tail), Jolyne Cujoht (JoJo Stone Ocean), Noelle Silvat (Black Clover), Uraraka Ochakot (My Hero Academia), Eleonore Saigat (Karakuri Circus) és Kagome Higurashit (InuYasha), mint battle shonen főhősnőket, és akkor még a shojo és josei mangákról nem is beszéltem.
Egyrészt már megint ezek a fránya visszaemlékezős snittek a hónapos edzésről. Bár lenne egy tökös animés rendező, aki gondol egy merészet és megpróbálja majd kronológiai sorrendben feldolgozni a manga végét, már ahol lehet. Ezerszer élvezhetőbb lenne, mint az "utólagos okoskodás".
Nem halt meg, kómában volt, de úgy utalgattak vele kapcsolatban, mint aki örökre eltávozott. És még Yuuji halott bajtársai mellé is be lett téve 2 fejezettel korábban. Az interjúkat meg hagyjuk is.
A 4. karakter-népszerűségi szavazással Gojou első hivatalos győzelme is megszületett. Ráadásul brutális fölénnyel.
Ne aggódj, a MAPPA figyeli az internetes fórumokat és ha látják, hogy valami nem tetszett a fanoknak akkor megpróbálnak változtatni az anime adaptációban rajta -> lásd Attack On Tital utolsó mozifilm, ahol sok cringe meg ostobe szöveget kivágtak és beraktak pár extra jelenetet is.
No igen a tipikus "fake-out death" és "hülyítem az olvasókat" klisé. Mondom és nem vitából mondom, csak saját véleményből: a JJK mangát fun olvasni és többre tartom, mint az MHA-t, de semmi olyan kirívó, amit régebbi "dark shonen" cuccok, mint a Devilman (1972), Karakuri Circus (1997) vagy Hokuto No Ken (1983) ne tettek volna már meg.
A negyedik popularity pollnál megint két következtetés van:
1.Félelmetes, mit esznek Gojon ennyire. Oké, hogy fujoshi mágnes, de értem miben néz ki jobban mint Yuji vagy Mahito?
2.Megint nincs női karakter a top 10-ben, ráadásul a legközelebbi csajszi is kb 1500 szavazatot hozott össze - és az sem Nobara természetesen. Hozhatnám más mangák popularity polljait összehasonlításként, de már így is sokat írtam.