Na, a mostani fejezetben jó sok dolgot megtudtunk az időutazás kapcsán. Kiderült, hogy nagyon is tudnak a két dimenzió között kommunikálni egymással Sasaki és a mangák küldője, de az egyikük csak szóban, a másikuk pedig csak írásban, a mangaküldő pedig annyira mégsem akarja megmenteni Ainót, hogy túl bőbeszédű legyen.
Mindenesetre úgy fest, tényleg az történik, amire számítottam, hogy Sasaki sikeresen fogja tudni magától is folytatni Aino művét.
Sokaknak angolul van az aláírása.
Na, az enyém pont nem. Az enyém gyíkul van.
Érdekes fejezet volt, tényleg elég sok infót kaptunk az időutazásról.
Kezd a jó irányba haladni a történet
Amúgy csak most vettem észre, hogy az előző fejezet végén a "To Be Continued" felirat fordítva volt leírva (bírom az ilyen apró jeleket)
Jó, hogy végre tudnak kommunikálni, de nekem elég gyanús, hogy nem mond semmi konkrét infót a jövőről, csak ilyen sejtelmes utalásokat (pl smile), és számokat (pl gyök 144) küld.
Így elsőre az üzenet egy részének semmi jelentősége nincs, mivel nem tudjuk mihez viszonyítani.
Simán lehet, hogy ezek is csak ilyen rejtett utalások amiket csak később tudunk csak kibogozni.
Aztán ott a lottószámos dolog, nem tudom ez mennyire állja meg a helyét 1 év eltérés távlatából.
PL: Az új szuper manga közvetlenül hatással lehet néhány emberre és így közvetetten a lottósorsolásra is. (tudom ez elég kacifántos dolog, de én szeretek agyalni ilyen hülyeségeken: Ha megváltoztatunk akár csak egy kis dolgot is a múltban, az a jövőben akár nagyobb változást is eredményezhet.)
Ja elkezdte saját maga kitalálni a folytatást, de szerintem egy ponton elakad és segítséget fog kérni Aino-tól.
Ja simán lehet, hogy belelát a másik idősík jövőjébe (egy darabig)
PL: 2021-től 2031-ig tudja megfigyelni a megváltozott idősíkot, mert ha távolabb látna a jövőbe az már közvetetten a saját idősíkjára is hatással lehet. (ugye így olyan lenne, mintha belelátna a saját jövőjébe a küldő)
Aztán lehet, hogy a mangaka nem is gondolt bele a változások jelentőségébe és csak azt gondolta, hogy stimmelni fognak a számok a két különböző idősíkon.
Amúgy ezzel a húzással, egy akkora változást okoz az új idősíkban , hogy a következményei akár drasztikusak is lehetnek.
Ugye nem az az ember nyeri meg a pénzt, aki az első idősíkban, így pénz sorsa teljesen másképp alakul.
Pl simán lehet, hogy aki megnyerte volna lottót, befektetett volna egy új Apple-hez vagy Windows-hoz hasonló, de még csak feltörekvő cégbe, ami a jövőben az új vezető márkanév lenne, de így a befektetés hiányában csak később lesz az vagy egyáltalán nem.
Vagy akár pont az időgép alaptechnológiájába fektetné be a pénz, és később ennek segítségével jöhet létre az időgép, de ha nem fektet be akkor nem jön létre az időgép
(tudom túlgondolom, de bírnék egy ilyen csavart)
Egyesítve 2020.07.22 20:46:29:
A 9. fejezet megint kicsit uncsi lett, megint a manga készítésről szól az egész.
Persze miután már nem kap újabb alapanyagot a jövőből, így magának kell kitalálnia, hogy hogyan is folytatódjon a történet és persze, hogy nem olyan lesz, mint az eredeti.
Úgy érzem, hogy az ilyen részeknél kb semmit nem halad előre a történet, persze sokat számít (elvileg), hogy sikerül-e jól megcsinálnia a mangát, de valahogy ez a legkevésbé érdekes része a történetnek.
Viszont a 10. fejezet egyből érdekesen indít Aino múltjával, ahol megismerünk egy öregembert, aki elég "gyanúsan" viselkedik.
Az öreg szövege alapján, akár még Sasaki is lehetne a jövőből.
(bár nem valószínű, hogy ennyire belemenjenek az időutazásba).
A többi rész megint uncsi volt, ahogy Aino is próbál minél jobb mangát csinálni.
Hát ja, nem ezek a részek voltak eddig a tetőpontok, de azért szerintem érdekesek voltak. És az is az volt, hogy a Mirai nevű robotról kiderült, hogy Aino megkapta a múltban az öregembertől. Na most aztán jöhetnek a találgatások. ^^
Sokaknak angolul van az aláírása.
Na, az enyém pont nem. Az enyém gyíkul van.
Tényleg ott volt a robot, de azok között a mangák között amiket kapott, ott volt a robotról szóló manga is.
Ha már akkor létezett a Mirai manga, akkor simán lehet véletlen egybeesés, hogy mind a ketten kaptak egy Mirai robotot, ha régen népszerű volt a manga, akkor elég sok embernek lehet Mirai figurája.
Az is lehet, hogy ez a mangaka részéről egy félrevezetés vagy akár egy utalás a jövőbeli történtre.
Egyelőre nem tűnik annyira fontosnak a robot, de simán lehet, hogy kapcsolódik valahogy az időutazáshoz.
---
Akár még az is lehet, hogy a roboton keresztül figyelik meg Aino-t és Sasaki-t is.
(mondjuk itt már elmegyünk olyan irányba, amit nem igazán tennének bele egy történetbe, ugye elég furi lenne, ha az öreg azért adta volna Aino-nak a robotot, hogy kukkolhasson )
Igazad lehet abban, hogy akár sok embernek lehet egy példánya abból a robotból, viszont az üzenetben az öreg fickó külön felhívta Aino figyelmét, hogy vigyázzon rá, mert fontos. Plusz az sem lehet véletlen, hogy Mirai, azaz "Jövő" a neve. Meg Sasaki összeolvadt időgépének a "fejét" is ugyebár ez a robot, avagy egy ilyen robot alkotja. Szóval szinte biztosra veszem, hogy fontos szerepe van az időutazás kapcsán.
Sokaknak angolul van az aláírása.
Na, az enyém pont nem. Az enyém gyíkul van.
Igaz, a robotnak jelentősebb szerepe van/lesz, mit elsőre látszik.
Talán még az is lehet, hogy ténylegesen volt egy robot, ami visszament a múltba és aki megtalálta készített róla egy mangát.
A kis robotfigurák egy része pedig jövőbeli technológiával van felszerelve, és így képesek eszközöket átalakítani "időgéppé".
Az eddigi 10 fejezet alapján, még mindig furi, hogy pont a manga készítés kapcsolták össze az időutazással.
Miért változna Aino jövője pozitív irányba, ha Sasaki mangája sikeres lesz?
Mármint ezzel, hogy elkezdte kiadatni a Fehér Lovagot, elvette Aino nagy lehetőségét, hogy ő készíthesse el és sikeres lehessen.
Mondjuk így ösztönzi Aino-t, hogy egy még jobb mangát készítsen.
Esetleg a mangák küldőjének az volt a célja, hogy elérje, hogy Aino a Fehér Lovagnál is jobb mangát készítsen és még sikeresebb legyen?
Szóval nem tudom mit akarnak kihozni ebből.
Szerinted hány fejezet lesz ebből összesen? Én max 50-100-ra tippelnék, mert elég gyorsan kifullad ez a sztori, ha nem pörgeti fel valamivel. Gondolom a vége olyasmi lehet, hogy megváltoztatja Aino jövőjét és összejönnek.
Hát igen, szerintem ezzel minden olvasó így van, jelenleg megjósolhatatlan a történet iránya. Én is kíváncsi vagyok, mit akar az író kihozni belőle, mikor fogunk látni valamiféle célt, amit el kéne érnie a történetnek. De amellett, hogy ez kicsit zavaró, én szeretem, ha egy történet nem beszámítató, és tényleg váratlanok a fordulatok. Szerintem reális tipp az 50-100 fejezet.
Mondjuk így ösztönzi Aino-t, hogy egy még jobb mangát készítsen.
Esetleg a mangák küldőjének az volt a célja, hogy elérje, hogy Aino a Fehér Lovagnál is jobb mangát készítsen és még sikeresebb legyen?
Ezt már pedzegették a mangában is. És eddig oké, viszont az már fura, hogy miért kerülne Aino életébe, ha a jelenlegi idősíkon is ő írta volna meg a White Knightot, avagy abba az "Anima" nevű alkotásba is miért "halna bele". Erre most még tényleg csak tippelgetni tudunk.
Amúgy senki más nem olvassa csak mi ketten?
Páran még valószínűleg olvassák, csak nem mindenki szokott fórumozni. De Blader is írta a fórumtéma elején, hogy tetszik neki a manga az első fejezet alapján, csak megvárja, hogy elég sok fejezet gyűljön fel. Plusz Ningen nevű naruto-kunos kollégám is biztos olvassa, első körben ő ajánlotta nekem ezt a mangát, csak biztos nincs kedve rendszeresen fórumozgatni róla.
Szerkesztette: Kaukazusi Gyikember - 2020.07.26. 16:11
Sokaknak angolul van az aláírása.
Na, az enyém pont nem. Az enyém gyíkul van.
11. fejezet
Ahhoz képest, hogy a szokásos manga készítéssel indított, egész jó fejezet volt.
Ez a versengés, hogy ki tud jobb mangát készíteni, már egy érdekesebb történetszál.
De még mindig unalmasnak tartom ezeket az "ülök egy asztalnál és rajzolgatok, miközben azon agyalok, hogy mi legyen a sztori" jeleneteket.
Az a legnagyobb baj, hogy így gyorsan megunják az emberek, hogy mindig hasonló jeleneteket látnak minden fejezetben (persze nehéz a manga készítés folyamatát érdekesebbé tenni, de kitalálhattak volna valamit, ami eltér az átlagostól)
A White Knight után az "ANIMA" is már egy kép alapján érdekesnek tűnik. Ha a Time Pradox Ghostwriter mangakájának ilyen jó ötletei vannak, akkor miért nem ezeket a mngákat csinálta meg?
Várható volt, hogy Aino új mangája lekörözi a White Knight-ot, túl egyszerű lett volna, ha Sasakinak egyből sikerül jó irányba változtatni a jövőt. Csak nehogy Aino fejébe szálljon a dicsőség
De ugye Sasaki már előre tudta, hogy Aino egy új mangát fog csinálni és, hogy annál a mangánál kell majd jobbat csinálnia.
Akkor miért nem akadályozta meg egyszerűen, hogy kiadják? (Sokkal egyszerűbb szabotálni valamit, mint azzal próbálkozni, hogy jobbat készítsen, főleg ha tudja előre, hogy ki és mikor csinálja.)
A végére egy újabb fordulat, kinyílt a hűtő és kidobott valamit (talán egy telefont)
Szerintem is izgalmas fejezet volt. Azt figyeltem meg, hogy nagyjából szabályosan váltogatja az író, hogy néhány nyugisabb fejezet után jön néhány "fordulópont" fejezet, aztán ismét kicsit lecsillapodik a történet.
Engem nem zavarnak a mangarajzolós jelenetek, nincsenek túltolva vagy elnyújtva. És nem megy bele a folyamatokba olyan részletességgel, hogy az unalmas legyen, a mögöttes feszültségek pedig izgalmassá teszik szerintem ezeket a jeleneteket is.
de kitalálhattak volna valamit, ami eltér az átlagostól
Szerintem az, hogy időgépből exportált mangafejezeteket dolgoz át a főszereplő, amikkel le kell köröznie a jövőbeni mangaka jelenbeli szerzeményét, pont eltér az átlagostól.
Ha a Time Pradox Ghostwriter mangakájának ilyen jó ötletei vannak, akkor miért nem ezeket a mngákat csinálta meg?
Igazából egyik manga alapkoncepcióját sem fejtette ki részletesen. A White Knight alapkoncepciójáról megtudtunk egy minimálisat, az Animáról pedig még annyit sem, csak pusztán egy képet láttunk. Nem hiszem, hogy az író (azért írót írok, mert itt nem mangaka van, egy ember írja és egy másik rajzolja a fejezeteket) képzeletben kidolgozta volna ezeknek a mangáknak részletesen akár csak az alapkoncepcióját, mert a történet szempontjából nem is ez a lényeg, hanem annyi, hogy ezek ilyen már-már elképzelhetetlenül ultraszuper battle-shonen mangák.
Igen, nem olyan meglepő, hogy az Anima lekörözte a White Knightot, de az nagyon jó, hogy Sasakinak végre sikerült igazán jót írnia, ami még egy ilyen "csúcskategóriás" sorozathoz is méltó folytatás. És hogy miért nem akadályozta meg Sasaki az Anima megjelenését? Asszem korábban az időgépes üzenet is ezt szerette volna tőle, de érthető, hogy azok után, hogy ha akaratlanul is, de ellopta Aino jövőbeni szellemi termékét, nem képes arra, hogy még a következő mangáját is meghiúsítsa. Na meg aztán az eddigiek alapján, ha sikerülne is valahogy Sasakinak ezt észrevétlenül megvalósítania, Aino biztos hamarosan kitalálna egy újabb űberszuper mangát. Szóval minden szempontból ez volt a legjobb döntésa Sasaki szemszögéből, hogy inkább lekörözni próbálja Aino mangáját, pláne, hogy valamirevaló titokzatos időgépkezelőként nem halmozta el a vonal túloldalán üldögélő fickó túl sok információval.
Amúgy nem értem, hogy az a csávó/nő 0-24-ben ott hallgatózik a téridőkontinuum túloldalán, hogy mindig egyből reagál valamit, mikor Sasaki elkezd üvöltözni?
A két időgépből kidobott dolog közül az egyik szerintem is telefonnak vagy valami adóvevőnek néz ki, a másik meg talán... papucsnak?
Sokaknak angolul van az aláírása.
Na, az enyém pont nem. Az enyém gyíkul van.
Az a rossz hírem van, hogy nagy valószínűséggel kaszálva lesz a manga.
Függetlenül az első oldalon lévő megjegyzésemtől, sajnálnám, ha erre a sorsa jutna, mert az újoncok közül érdekesebbnek találom a nem harcorientált koncepciókat a Weekly Shounen Jump-ban.
A magazin belüli pozíciója a fejezetekhez viszonyítva:
1. fejezet: Tizenegyedik a tizennyolcból.
2. fejezet: Hátulról negyedik.
3. fejezet: Hátulról harmadik.
4. fejezet: Utolsó.
5. fejezet: Utolsó.
Minél hátrébb szerepel valami, az annál népszerűtlenebb az olvasók körében, vagy a szerkesztő nem érzi szükségesnek az elosztás szempontjából, hogy előrébb szerepeljen. Újoncoknál viszont a hátsó hármas zóna az a kaszazóna.
Ezen még lehetne javítani, de kijött az 1. kötet, és vele együtt érkezett a botrány. Ugyanis képesek voltak a "plágium" szó összes előfordulását átírni valami másra, továbbá minden olyan jelenetet, dialógust is, amikor a főszereplő fejében plagizálásra utaló jelek vannak. Mondanom sem kell bedühödtek az olvasók. Az egyik tábor már az elején nehezményezte, hogy egy plagizáló főszereplőt miként hagyhattak jóvá?! Csodálatos az érzékeny társadalmunk... Becsatlakozott egy másik tábor is, akik le tudják még nyelni, hogy plagizál a főszereplő, de ha már megtörtént a baj, akkor mocskosul olcsó húzás átírni mindent a kötetes kiadásban. Áll a bál.
Leghamarabb a 16. fejezet környékén érhet véget a manga ezek után.
"Nem vagyok híve annak, hogy elragadjanak a haszontalan érzelmek és hátba szúrjanak az
aggodalmamért. Annak pedig még kevésbé vagyok híve, amikor valaki mást szúrnak hátba."
Accelerator - Shinyaku Toaru Majutsu no Index (10. Kötet, 9. fejezet)
És ilyenkor hogy szoktak a dolgok menni, Bastian? Megpróbálja a mangaka rövidre zárni a történetet, esetleg megpróbál felkeresni a folytatáshoz egy másik kiadót?
Én mindenesetre nagyon sajnálnám, ha elkaszálnák a sztorit. Érthető, hogy nem osztatlan a sikere, amennyire rendhagyó a történet, és nem jól bevált recepteket követ. Nekem szintén külön tetszik, hogy nem harcorientált, hanem leginkább az érzelmi feszültségek miatt izgalmas.
Sokaknak angolul van az aláírása.
Na, az enyém pont nem. Az enyém gyíkul van.
Átküldhetik akár egy másik testvérmagazinhoz a művet, de sajnos, kevés az esély rá. A WSJ-nak presztízse van. Inkább hajlandóak újra és újra kudarcot vallani a mangakák, mintsem más magazinnak írjanak, kevésbé szigorú szabályokkal. Horikoshi például 2x bukott be a HeroAca előtt. Egy másik szerző 3x, és csak azt követően dobta be a törülközőt, hogy ő nem való mangakának.
A Time Paradox Ghostwriter esetében szerző-illusztrátor párosról beszélhetünk. A szerző újoncnak tűnik, biztos vagyok benne, hogy fog még próbálkozni. Az illusztrátor valamikor ír is, nem csak illusztrál. Anno teljesen ő felelt a 4 kötetig jutó Cross Account-ért a magazinban. Szerintem ő is szívesen dolgozna még másokkal, vagy próbálkozna újra.
Most egyébként egy nagyon érdekes periódus zajlik a WSJ-ban. A One Piece és a Hunter x Hunter után a HeroAca a legidősebb mű, utána pedig a Black Clover, pedig utóbbi kettő még a 300 fejezetet sem érte el. Sőt, a magazin felének még az 50 fejezet sincs meg. A Dr. Stone 150 fejezet felett "idős"-nek számít. Nehéz megragadni, de ha meg is ragad egy mű, nem igazán terveznek a szerzők kb. 8 éven túlra. A 10-15-20+ éves művek kora helyett egy stabil 4-8 éves periódus lett a jellemző, ami nekem kimondottan tetszik. Nem laposodik el a történet, be tudják osztani a puskaport.
"Nem vagyok híve annak, hogy elragadjanak a haszontalan érzelmek és hátba szúrjanak az
aggodalmamért. Annak pedig még kevésbé vagyok híve, amikor valaki mást szúrnak hátba."
Accelerator - Shinyaku Toaru Majutsu no Index (10. Kötet, 9. fejezet)
Mindeközben a Hunter x Hunter megtörte az eddigi leghosszabb rekordját a kihagyások terén, és még mindig nincs hír a folytatásról. . https://hiatus-hi....github.io
Odán kívül nem sokan tudnák megtartani a mangájuk színvonalát 20+ év után, jobb is ez így.