Bastian
Hozzászólások: 3109
Naruto-Kun.Hu Team
Moderátor
Továbbra sem értem, hogy mire fel van még bármiféle optimizmus a szériát illetően. Elég, ha Youtube-ra beírja az ember, hogy "Sword Art Online sucks" és minimum egy tucatnyi találatot kap hosszabbnál hosszabb videókról, amik A-Z-ig kielemzik az animét, és rávilágítanak temérdek hibáira. Nem leszek olcsó, hogy ellopjam az onnan jött gondolatokat. Akit érdekel a téma, annak Mother's Basement és Digibro munkásságát ajánlom. Én a saját, rövid változatomat fogom prezentálni.
Mi a legnagyobb baja a sorozatnak? Pontosabban, kik a felelősek a rossz szájízért? Kirito és Asuna.
Kawahara alkotott két központi karaktert, akik csupán üres héjak. A jellemük nem egyedi, nem foglalkoznak mély kérdésekkel, nem töltenek be példakép szerepet az emberek számára, csak teszik a dolgukat, ami abból áll, hogy jók a játékban. Ennyi. Minden tizenéves számára ideális karakterek, akiknek a helyébe képzelhetik magukat, különösen Kirito. Ő a legmenőbb főhős a világon, akire csak úgy tapadnak a csajok, mert aláz mindenkit a játéktudásával. "Bárcsak a helyében lehetnék" - gondolják elkeseredésükben. Vannak, akik Kiritóra gondolnak, amikor meghallják, hogy "fekete kardforgató", és ez szomorú. Ezen atrocitás felett még szemet is lehetne hunyni, elvégre nem mindig a főszereplők a legérdekesebbek, csakhogy... Hol vannak a remek mellékszereplők? Ja, hogy ők az "elutasított nők klubjából", Kleinből és Yuiból állnak? Minden remény odaveszett.
Kérdem én, ha a horog, amire az emberek ráharaptak az volt, hogy a karakterek csapdába estek egy VRMMORPG-ben, és meghalhatnak, akkor nem is tudom, nem kellett volna kidolgozni az adott karaktereket ahhoz, hogy a lehetséges elvesztésük sokkolja az embereket?! Felesleges bármiféle feszültségről beszélni, ha a Kirito és Asuna már az elején nevetséges és vitatható körülmények között élik túl az Aincrad ívet. Sötétebb és durvább lesz az Alicization? Nem számít. Kirito és Asuna nem halhat meg, ez nyomatékosítva lett, kész tény, nem kell a süket duma. Itt lehetne elővenni egy mellékszereplőt, hogy ő szállítsa a tragédiát, de amint arra utaltam, ők olyannyira jelentéktelenek, hogy az olvasó és a néző semmit sem érezne, ha kiírnák őket.
Összefoglalva, minek reklámozták a játék halál-koncepcióját, ha senki olyan nem lett az áldozata, és nem is lesz, akinek az elvesztése egy kicsikét is megrázná a közönséget, vagy történeti szempontból ütne, meglepő lenne? Kawahara gyenge megoldása a problémára az volt, és az is lesz, hogy behoz egy történetszál erejéig egy új karaktert, akinek az lesz a szerepe, hogy meghaljon, majd hátradől székében, mint aki jól végezte dolgát.
Papíron jó ötletek, amik kiaknázatlanok maradtak. Ez a SAJÓ.
Utóirat: A románc elem...
Kawaharától ennyi telik, ezen szintén felesleges vitatkozni, agyalni. Miután összejönnek a karakterei, szerelmet vallanak, onnantól vége van, nem azzal fog foglalkozni a széria. Ha veszélyben forogna a fő pár kapcsolata, a tudtodra adja, hogy nincs miért aggódni, de az álhárem megmarad, ugyanúgy lesznek jelöltek, eredmények nélkül. Kidolgozott románcért sem a SAJÓ-nál kell kopogtatni.
"Nem vagyok híve annak, hogy elragadjanak a haszontalan érzelmek és hátba szúrjanak az
aggodalmamért. Annak pedig még kevésbé vagyok híve, amikor valaki mást szúrnak hátba."
Accelerator - Shinyaku Toaru Majutsu no Index (10. Kötet, 9. fejezet)