Itt az új Rogue One: A Star Wars Story előzetes *-*
https://www.youtu...rdj1zb9sMY
Filmek & sorozatok
Itt az új Rogue One: A Star Wars Story előzetes *-*
https://www.youtu...rdj1zb9sMY
Clint Eastwood 2006-ban bemutatta az Iwo Dzsimai csatáról szóló két részes filmjét, ami a japán és az amerikai oldalról egyaránt mutatja be a harcokat és azt, ami utánuk történt. Láttam már sokszor a filmet, de ha nem gond írnék róla pár szóban.
A Dicsőség zászlaja
Régen nem szerettem ezt a filmet, mert pl egy Ryan közlegény megmentése, vagy egy Fegyverek szava után unalmas volt, mert kevés volt benne harc. Aztán pár éve újra elővettem és azóta majdnem évente újranézem. Akkor rájöttem, hogy ez a film nem az esztelen öldöklésről szól hanem arról, hogy mit jelent/jelentett hősnek lenni. Eladni magad a médiának, az otthon biztonságát élvezni, miközben a társaid hullanak a csatatéren. Mert nem az a hős, aki megnyeri a csatát és hazatér, hanem az aki nem. És azok akik hazatérnek, életük végéig viselik azt a bűntudatot, hogy ők túlélték, a társaik meg nem. Hogy azok akik megérdemelnék hogy otthon legyenek, holtan fekszenek, egy távoli helyen. És ők is csak azért kerülhettek haza, mert éppen jókor fényképezték le őket. A film pedig erről szól. Arról, hogy félretéve az elveid, állj ki a közönség elé és mond azt, te ezt, meg ezt tetted ekkor és ekkor.
A film három főszereplője John Bradley, Ira Hayes és Rene Gagnon az Iwo Jimai harcok után kerültek haza, mert készült róluk egy kép, amint kitűzik a Szuribacsi hegyre az amerikai zászlót. Egy pót zászlót, mert az eredetit a japánok leszedték miután kirakták, bár ezt a háború alatt nem ismerte el senki és emiatt a kitűzői sem lehettek hősök. Ira végig emiatt szenved, hogy azok akik igazán megérdemelnék a fényűzést nem lehetnek velük, mert halottak.
A film látványra gyönyörű. Az iwoi szürke,fekete vulkáni hamu és a vele kontrasztba állított amerikai színvilág gyönyörűen néz ki. A CGI nagyon szép, a zenéktől meg el kezd dokidokizni az ember kokorója. Anno nagyon lehúzták, de a mani napig nem értem hogy miért. Pedig még oscart is nyert...na mindegy.
Levelek Iwo Dzsimáról
A film a Dicsőség zászlaja-val egy időben készült és ugyanazt a csatát mutatja be, csak a japán szemszögből. Viszont az előbbivel ellentétben, ez a film nem a "hőssé válást" mutatja be, hanem azt, hogy milyen embertelen körülmények közt kellett harcolniuk és meghalniuk a japán, ill. amerikai katonáknak. Megtudjuk mi a japán becsület kódex, hogy akkor vagy hős, ha meghalsz a hazádért és ha megadod magad, még a szemétnél is rosszabb vagy.
A film főszereplője Saigo a pék, akit Iwo szigetére vezényeltek, hogy harcoljon és haljon meg hősiesen a császárért és a birodalomért. Saigo végig makkolja a harcot, megjárja a szuribacsit, túlél egy majdnem lefejezést, 1600 rajtaütést, tüzérségi zárótüzet és egyebet, majd végül hazajut.
A másik főszereplő Kuribajasi altábornagy, akit azért küldtek iwora, hogy készítse fel a sziget húszezres japán seregét az amerikai invázió sacperkábé 100 ezer fős hadseregére. Kuribajasi egy igazi parancsnok, nem küldte feleslegesen a halálba az embereit, és kész volt föláldozni az életét a hazájáért.
A Dicsőség zászlaja mintáját követve a látvány és a zenék gyönyörű, a vérengzés mögött húzódó dráma megkönnyezős. A karakterek jól vannak megírva, fölépítve, a színészek remekek.
Többszöri újranézésre ajánlott mindkét film, tetszőleges sorredben, hiszen mindkettő egy csatáról szól.
Aztakurva megint egy hosszú hsz, bocsánat.
Tuti le leszek pontozva, de ez a SOA egyre inkább egy dögunalmas Barátok köztös sz*r; ha már ennyi részt megnéztem, most már érdekel, mi lesz a vége, de amúgy már rég nem nézném (csak a 7. évadban szinte az összes rész legalább egy órás, amit mind végig kell szenvedni)
Kupak, ellenérveket szívesen olvasnék a lepontozás mellé
X-men: Apokalipszis megnézve. És nekem nagyon tetszett! Pörgős, izgalmas, akciódús, és még humoros is. Így kell ezt! Az új karakterek is helyükön voltak, kivéve talán Angyalt és Pszichét. Apokalipszis nagyon eltalált gonosz volt szerintem.
Kiskedvencek titkos élete. No comment... Az első tíz perc után átvált öncélú erőszakos, brutális, agresszív "mesébe", amit nem ajánlok gyerekeknek. Félelmetes, tele felnőtt poénokkal, tartalom egy szál se. Viszont vannak irritáló karakterek, nulla történet, ronda animáció. Bár el se készült volna!
Tuti le leszek emiatt pontozva, de már megszoktam.
A mobil
Shiranai, megjelent a Mobil BD kiadása és bár ne tette volna...
Aki nem ismerné, a film egy Stephen King könyv adaptációja, ami arról szól, hogy egy nap lejátszanak valamilyen frekvenciát a mobilokon keresztül a telefonálók agyába, amitől megőrülnek és olyanok lesznek mint a 28 Nappal később fertőzöttei. Ezek az "emberek" később lenyugszanak és egy kollektív tudatok fognak alkotni, amit a "Piros kapucnis ember" irányít. A könyv kibaszottjó, pörgős és brutális. Igazi King mű.
Na de ennyit a könyvről.
A film:
Először is, a film nagyon alacsony költségvetésből dolgozik és ebből próbálta meg kihozni a maximumot inkább kevesebb sikerrel. A film bűnronda, ocsmány, szürke és amúgy ronda. Az operatőri munka idegesítő, folyton remeg a kép, a Hand held camera stílus inkább rombolja a film hangulatát, mint hozzáad, a vágás csúnya, a hangkeverést én jobban megcsináltam volna, a forgatókönyv szar, a színészek szarok, John Cusack és Samuel L. Jackson végig alibizik valamit ostoba egysorosokkal és azzal hogy "meg kell mentenem a fiam" vagy "én oszt vótam 'namban he". Egyszerűen a technikai oldalon minden sebből vérzik a film, pedig van 1-2 elég látványos jelenete pl:
- a horda felgyújtása a focipályán.
- a film végi Kashwak jelenet a több millió fertőzöttel, igazán szürreális látványt nyújt.
Na most jöjjön a sztori, már amennyi megmaradt belőle az eredeti műhöz képest. Értem én, hogy muszáj megváltoztatni a forgatókönyvet, de a film cselekményének 2/3-a benne sincs a könyvben, Persze, benne van néhány súlyosabb jelenet mint a film eleji terminálos megőrület, focipályás gyújtogatás, Kashwak vég, de amúgy a film többi része csak úgy ki lett hozzá találva, megváltoztatva, átírva, kitörölve.
A legjobb példa rá, hogy a könyvben a horda fölgyújtása után megjelenik Claye-ék álmaiban a Vörös kapucnis ember, majd másnap fogják és kivégzik az akadémia igazgatóját, bosszúból. Ez a könyvben ugyebár egy súlyos jelenet, mert akkor döbbennek rá hogy minden tettük következményekkel jár, de ez a filmben kimarad.
De a legnagyobb kedvencem a jelenet amikor összegyűlnek a mobilosok éjszaka és kifekszenek a csillagok alá, nyomatnak valami zenét és szellemileg alfa állapotban átteljesülnek, a készítők képesek voltak benyomni a Troll zenét ezzel levéve minden komolyságot a jelenetről. Rly? Pedig hát ott döbbennek rá az emberek, hogy ez egy teljesen új evolúciós ugrás... oké persze a diri bá' a szánkba rágja, de az teljesen más, mint amikor ők maguk döbbennek rá. Ja és persze mik a reakciók? Cusack néz bambán, Jackson meg tol valami ostoba megszólalást. Oké.
A végén lévő Kashwak bullshit meg már csak hab a tortán. Ami szarból van.
Igazából alig van 1-2 pontja a filmek ami nem süllyed a siralomházba. Undorító, fölösleges, elcseszett módja egy újabb King adaptációnak. Bár ezt már megszokhattuk.
1/5
Andro írta:
Tuti le leszek emiatt pontozva, de már megszoktam.
Andro írta:
Tuti le leszek emiatt pontozva, de már megszoktam.
Apokalipszis mint eltalált gonosz, fogadok Luthor meg Joker is tetszett. Lul.
Ne idézz előző hozzászólást, mert eljön érted Aes fekete autóval és deportáltat Szibériába
Kb. 6-7 rész van hátra a SOÁ-ból, utána írok róla. Annyira azért nem rossz, múltkor kicsit elragadtattam magam, mert felb*szott Azt már most el kell ismernem, hogy legalább a zenéje fantasztikus
Heath Ledger elbújhat Jack Nicholson mellett? Wtf? Én imádom Jack Nicholsont a legtöbb szerepében. De az a Joker egy tévedés volt. Egy rossz ripacskodás. Nem egy őrült volt, hanem egy ripacs, aki azt a benyomást kelti, hogy másokat akar lenyűgözni az őrültségéel. Heath Ledger pedig szimplán őrült volt. Tökéletesen hiteles és egyedi Joker.
Ugrás a fórumra: |